Contentspecialist (tijdelijk) – Breda #KRTZ2179017

Opdracht informatie

Gepubliceerd op 10 juni 2024
Reageren tot 16 juni 2024
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Breda
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 30 juni 2025
Aantal uur 24 uur
Soort contract Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Content specialist (24 uur)

Locatie: Breda
Hybride bespreekbaar: Ja
Startdatum: 1 juli 2024
Einddatum: 30 juni 2025
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 24 uur
ZZP mogelijk: Nee, neem contact voor ons op om de contractmogelijkheden te bespreken
Projectdetachering mogelijk: Ja, salarisindicatie obv 36 u p/w

Uiterste reactiedatum: z.s.m, uiterlijk 17 juni 2024 – 16:00 uur

Ben jij een creatieve tekstschrijver met een passie voor social media en ondernemersverhalen? Onze afdeling Economie en Innovatie zoekt een gedreven Contentspecialist om ons team te versterken. Als Contentspecialist ben je verantwoordelijk voor de content op onze kanalen (website, LinkedIn, YouTube) gericht op ondernemers.

Wat ga je doen?

In deze rol ligt de focus op het uitvoeren van de contentstrategie. Jij bent verantwoordelijk voor contentcreatie, planning, implementatie en evaluatie, waarbij de werkwijze “Communiceren met Focus” centraal staat. Je werkt nauw samen met projectcommunicatie, bestuurscommunicatie en je collega’s in het communicatieteam.

  • Websitebeheer: Je houdt de website actueel en bouwt een beeldbank op, waarbij je de fotografie coördineert.
  • Contentcreatie: Je creëert en publiceert content met een focus op ondernemersverhalen en crossmediale strategieën, inclusief videocontent voor YouTube.
  • Contentkalender: Je beheert en houdt de contentkalender voor ‘ondernemers & bedrijven’ actueel in de Teams-omgeving.
  • Overleg en Afstemming: Je deelt proactief de contentplanning tijdens wekelijkse teamoverleggen en sluit maandelijks aan bij het contentoverleg van de Newsroom.
  • Updates en Statistieken: Je verstuurt maandelijks interne updates met statistieken rondom onze kanalen, zowel organische content als paid media.
  • Samenwerking: Je stemt proactief af met project- en bestuurscommunicatie en zorgt voor structurele afstemming met het internetbureau over de ontwikkelingen van de website.

Wat vragen wij?

  • Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van marketing/communicatie.
  • Affiniteit: Je hebt affiniteit met ondernemers, bedrijven en het economische werkveld.
  • Social Media: Social media kent voor jou geen geheimen en je werkt vanuit een datagedreven mindset.
  • Proactief en Creatief: Je bent proactief, creatief en komt zelf met innovatieve ideeën.
  • Schrijfvaardigheid: Je schrijft foutloos Nederlands en hanteert de juiste tone-of-voice voor onze kanalen.
  • Zelfstandigheid: Je functioneert prima zelfstandig in een dynamische omgeving en gaat probleemloos om met strakke deadlines en ad-hoc activiteiten.
  • Ervaring met Tools: Ervaring met content creatie tools en contentplanning tools, zoals COOSTO, is een pre.

Waarom deze rol?

Als Contentspecialist speel je een cruciale rol in het vertellen van inspirerende ondernemersverhalen en het versterken van onze online aanwezigheid. Je krijgt de kans om zelfstandig te werken in een dynamische omgeving en je creativiteit de vrije loop te laten. Samen met een gemotiveerd team draag je bij aan de economische groei en innovatie binnen onze organisatie.

Ben jij klaar om jouw creatieve vaardigheden in te zetten en onze communicatie naar een hoger niveau te tillen? Solliciteer nu en maak deel uit van ons enthousiaste team!

 

FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

Wie zoeken we?

  • minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Marketing en of Communicatie
  • minimaal 3 jaar ervaring als Contentspecialist of communicatie adviseur.
  • beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.
  • kennis van het werken met en inzetten van Social Media passend bij de rol zoals beschreven.
  • ervaring met content creatie tools en contententplanning tools zoals COOSTO
  • affiniteit met ondernemers, bedrijven en het economische werkveld
  • ervaring binnen de overheid / gemeente of grote publieke organisaties.

Intakegesprek

De datum 20 juni is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken je vriendelijk hier reeds rekening mee te houden!

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie obv 36 uur p/w.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Groningen    Uiterste reactiedatum: 18 jun 2024    Expertise: Werkplekbeheerder, Servicedesk medewerker, Overig (ICT Support & Ondersteuning)
Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 26 jun 2024    Expertise: Functioneel beheerder, Overig (ICT - Beheer)
Locatie: Purmerend    Uiterste reactiedatum: 17 jun 2024    Expertise: DIV medewerker
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 20 jun 2024    Expertise: Informatie analist, Overig (ICT - Data & Analyse)

Onze partners