Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Communicatie & PR > Communicatieadviseur, Communicatie & PR > Woordvoerder, Marketing > MarCom adviseur
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Wat ga je doen?
De communicatieadviseur krijgt een tweeledige opdracht op operationeel & tactisch niveau.
1. Verzorgen communicatie bij projecten Gekanaliseerde Hollandse IJssel (16 uur)
2. Verzorgen communicatie bij de Waterschapschapsverkiezingen 2023 (16 uur)
Opdracht:
De communicatieadviseur is verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie over deze projecten en over de verbeteren van dijken, kaders, oevers en bagger werkzaamheden in het algemeen. Daarbij ligt het zwaartepunt op het verzorgen van goede communicatie over de projecten naar inwoners van het betreffende gebied. De communicatieadviseur zet de Gekanaliseerde Hollandsche IJssel op de kaart door het inzetten van de juiste middelen op het juiste moment en komt met frisse ideeën hoe het waterschap de omgeving het beste kan informeren en betrekken.
De communicatieadviseur koppelt communicatiemomenten (in- en extern) op een slimme manier aan elkaar en bewaakt de samenhang en integraliteit tussen de corporate communicatie, projecten, mede-overheden en /of (externe) events. Daarnaast heeft de communicatieadviseur een initiërende, proactieve en trekkende rol in zowel de voorbereiding als de uitvoering. De adviseur heeft een vlotte pen en neemt een groot deel van het schrijfwerk op zich en zorgt dat de middelen tijdig zijn geplaatst of verstuurd. Hierbij werkt de communicatieadviseur nauw samen met de betrokken omgevingsmanagers en collegae binnen de afdeling communicatie.
Taken bestaan onder andere uit:
- Verder ontwikkelen en uitvoeren van de communicatiestrategie;
- Schrijven van producten waaronder nieuwsbrieven en bewonersbrieven, artikelen en persberichten;
- Zorgdragen voor content op sociale media (Instagram, LinkedIn en Twitter), de website, folders en informatieborden;
- Up-to-date houden van het contentmanagementsysteem;
- Organiseren van events (o.a. bewonersavonden) en de communicatie rondom deze events
2) Campagnemanagement
Er spelen verschillende belangen op het gebied van waterveiligheid, natuur, klimaat, recreatie, gezondheid, landbouw en ruimtelijke ordening. De campagne moet inwoners invloed laten uitvoeren op de keuzes die het bestuur maakt in hun gebied en het geld dat daarvoor uitgegeven wordt.
Je levert een actieve bijdrage in het team voor het opzetten en uitwerken van de bewustwording campagne.
Taken bestaan onder ander uit:
- Het bedenken van en inzetten van interne en externe communicatiemiddelen;
- Afstemming met interne werkgroep;
- Inkopen en uitzetten van campagnemiddelen (bv. abri’s)
- Het project rondom de verkiezingen loopt vermoedelijk tot april. Daarna zouden deze uren op andere projecten/activiteiten ingezet kunnen worden.
Vanuit eerdere verkiezingen is een draaiboek aanwezig.
Â
Waar kun je op rekenen?
- Een informele, niet-hiërarchische werksfeer met aandacht voor elkaar, betrokken collega’s en passie bij het werken;
- Een organisatie waar veel ruimte is voor eigen initiatief;
- Een opdracht voor 32 uur per week;
- De inhuuropdracht is voor een periode van 12 maanden met de mogelijkheid tot verlenging.
- Hybride werken is mogelijk (volledig remote niet). Hierbij gaan we er van uit dat de adviseur verantwoordelijkheid neemt voor het werk en wanneer nodig op kantoor zal zijn. In de praktijk zien we dat op de klassieke overlegdagen (dinsdag/donderdag) vaak aanwezigheid op kantoor wordt gevraagd, In de inwerkperiode kan het voorkomen dat verwacht wordt dat de adviseur meer op kantoor is vanwege het inwerken.
Wat maakt jou succesvol?Â
- Startdatum uiterlijk 1 augustus 2022 voor minimaal 50% van de gevraagde uren
- Startdatum uiterlijk 1 september Voor 100% van de gevraagde uren
- 32 uur per week beschikbaar.
- Minimaal 5 jaar ervaring als communicatieadviseur.
- Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau 6. Kennis en ervaring met uitzetten, inkopen en begeleiden van communicatiemiddelen bij derde
- Minimaal 1 eerdere functie/opdracht binnen een overheid
- Minimaal 1 eerdere functie/opdracht waarin complex stakeholdermanagement een belangrijk onderdeel van het takenpakket was
-
Aantoonbare kennis en ervaring met moderne communicatiemiddelen/social media (denk aan LinkedIn, Instagram, Facebook, Tiktok etc.)
- Ervaring met projecten in de GWW is een pré.
Competenties
- Hands-on, proactieve medior communicatieadviseur.
- Organisatorisch sterk; weet alle ballen hoog te houden en prioriteiten te stellen.
- Vlotte pen; beheerst de Nederlandse taal uitstekend.
- Kan schrijven op B1 niveau; jargon omzetten in begrijpbare taal.
- Verbinder; kan verbinding leggen tussen projecten en partijen en zoekt proactief aansluiting met communicatieteam. omgevingsmanagers en overige relevante partijen.
- Digitaal vaardig, o.a. ervaring met opmaakprogramma’s