Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Communicatie & PR > Communicatieadviseur, Marketing > MarCom adviseur, Management & Consulting > Kwartiermaker
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
INHUUR OPDRACHT
Communicatieadviseur strateeg | Kwartiermaker
Inzet tot 30-9-2021, 16 – 32 uur per week
Locatie: Eindhoven
——–
Voor de opzet en uitvoering van de communicatie van het programma zoeken we 2 communicatieadviseurs (duo functie)
1. Voor de communicatie-aanpak is een ervaren (strategisch) communicatieadviseur/ kwartiermaker nodig voor de periode juni-sept.
2. Daarnaast is een meer operationele communicatieadviseur nodig voor de uitvoering van de communicatie-aanpak in nauwe samenwerking met het programmabureau, de diverse projectleiders en een extern communicatiebureau.
Binnen deze communicatie opdracht werk je aan twee communicatie vraagstukken:
Strategische communicatie
De strategisch communicatieadviseur start met het opstellen van een communicatie-aanpak voor het programma. We communiceren met een duidelijke focus op uitvoering. Daarvoor moeten:
- eerst de ambities en doelen worden “vertaald”: op welke problemen en kansen willen we inspelen;
- een operationele communicatie-aanpak worden opgesteld met duidelijke communicatiedoelen, doelgroepen die we willen bereiken in 2021 en hoe we onze projectleiders en stuurgroepleden daarbij inzetten;
- we starten in 2021 met een gericht aantal communicatie-producten en -acties waarmee we een duidelijke identiteit en positionering realiseren en zetten het programma in de markt als een herkenbare, betekenisvolle en betrouwbare afzender.
Resultaat: communicatie-aanpak en acties 2021
Operationele communicatie
In het verlengde en deels al op te starten parallel aan de strategische communicatie, zijn een aantal meer operationele communicatieactiviteiten voorzien voor 2021 uit te voeren door een operationeel communicatieadviseur:
- Ontwikkelen huisstijl/branding;
- Stakeholderanalyses maken voor lopende/te starten acties in 2021 (totaal ca.15) en bepalen welke communicatie-aanpak en acties nodig zijn ter ondersteuning/versneller van die actie;
- Ophalen eerste resultaten/beoogde resultaten van diverse acties en die communicatief vertalen. Kanalen en communicatievormen nader te bepalen
- Opzet maken voor een programma website
- Organisatie eindejaarsevent met evt. lancering website (eind 2021)
Gevraagde kennis en ervaring voor de strategische communicatie-adviseur
• Je bent een ervaren, strategisch communciatie-adviseur op academisch werk-/denkniveau
• Aantoonbare ervaring met opstellen van communicatiestrategie en integrale communicatie-aanpak voor een uitvoeringsprogramma
• Je bent een zelfstarter die snel resultaten kan opleveren voor het programmabureau
Kennis en ervaring voor met name de operationele communicatie-adviseur
• Je bent een ervaren communicatie-adviseur, methodisch goed onderlegd en je beschikt over een denkniveau van HBO of academisch niveau;
• Je hebt toonaangevende ervaring met communicatie (strategisch en operationeel) van mobiliteitsprojecten en regionale mobiliteitsprogramma’s;
• Je bent in staat om uitvoeringsgerichte communicatie-aanpak te ontwikkelen en deze om te zetten in concrete communicatie-acties en communicatie-producten/-resultaten;
• Voelt aan hoe communicatie bijdraagt aan het ondersteunen van de inhoudelijke projecten
• Je bent bekend en hebt bij voorkeur ervaring met adaptief programmeren, en je bent in staat om vooruit te kijken en creatief om te gaan met onzekerheden; met name ook als er specifieke nieuwe vragen komen van stuurgroep, programmamanager of projectleiders binnen het programma.
• Je hebt aantoonbare resultaten geboekt bij het realiseren van communicatie-opgaven in publiek-private projecten of programma’s;
• Je hebt een goed netwerk bij communicatiebureaus om specifieke acties uit te laten voeren;
• Je weet stakeholders en programma leden te inspireren;
• Je stuurt op de doelen en resultaatafspraken zoals vastgelegd in de nog op te stellen communicatie-aanpak.