Communicatie coördinator Digitale Werkplek #KRTZ1453259

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 11 maart 2020
Reageren tot 15 maart 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract Payroll contract
Opleidingsniveau HBO, WO
Salaris €3.000 - 3.500 €2.500 - 3.000 per maand
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Dit overheidsorgaan werkt rondom I&A vanuit een Visie op Digitalisering, Dienstverlening en Participatie. Het Masterplan IT is hiervoor randvoorwaardelijk. Het is nodig om de gemeentelijke dienstverlening en bedrijfsvoering te continueren, om de Omgevingswet te implementeren, voor het snel en veilig uitwisselen van informatie met ketenpartners en voor het informatiegestuurd en datagedreven werken. Doel van het Masterplan IT: “We verbeteren onze IT-dienstverlening in vijf samenhangende domeinen. Cloud en innovatie staan centraal bij de oplossingen die we kiezen.” We investeren in vijf technische domeinen: 1) Werkplek, 2) Netwerk, 3) Security, 4) Datacenter & Cloud, en 5) Continuous improvement. Deze domeinen worden in samenhang aangepakt en bestuurd. We hanteren een agile werkwijze, waarmee we sneller waarde zullen creëren, transparant zijn en de samenhang kunnen waarborgen. Binnen het Masterplan IT wordt in het Domein Werkplek gewerkt aan de nieuwe digitale werkplek voor medewerkers. In 2019 is de basis voor Office365 opgeleverd vanuit Domein Werkplek en hebben medewerkers veilige toegang tot het online platform gekregen. In 2020 wordt Office365 samen met de business ingezet om de samenwerking en communicatie vanuit de werkprocessen optimaal te ondersteunen. Het domein zet de bestaande samenwerkomgevingen over naar de cloud en levert nieuwe functionaliteiten op zodat deze het werken bij de gemeente ondersteunen, makkelijker en veiliger maken. Voor de migratie van SharePoint 2013 naar SharePoint Online zal in de eerste helft van 2020 de migratiewerkzaamheden en de overdrachtswerkzaamheden plaatsvinden. Wij zoeken voor de periode van 1 april tot en met 30 juni 2020 één praktische, leergierige en resultaatgerichte communicatieadviseur en projectmedewerker voor het programma Masterplan IT Domein Werkplek. De medewerker krijgt binnen het project de volgende rol:

Samen met het technische team en het adoptieteam uit het Domein Werkplek ben je verantwoordelijk voor het coördineren en adviseren van alle projecten binnen het domein op het gebied van communicatie. Je onderhoudt contacten met de staande communicatieorganisatie, weet de juiste kanalen en middelen in te zetten en kan projecten ondersteunen met het inzetten van communicatie. Daarbij adviseer je niet alleen, maar ontwikkel en plaats je zelf ook communicatie-uitingen. Daarnaast werk je samen met de beheerorganisatie om gezamenlijk communicatie rondom de nieuwe digitale werkplek vorm te geven. Je zorgt voor een duidelijke communicatielijn over het gehele domein werkplek heen.
Naast de communicatie ga je ook de diepte in door de adoptie kant goed onder de loep te nemen. Je bewaakt dat op de juiste manier wordt gecommuniceerd en de eindgebruikers goed worden meegenomen. Door de eindgebruikers te adviseren en te ondersteunen bij het adopteren van nieuwe of gewijzigde software die in onze projecten ontwikkeld wordt. Voorkomende werkzaamheden zijn het meekrijgen van medewerkers en/ of management in het toepassen van nieuwe software en het omgaan met weerstand. Dit kan tijdens werkplekbegeleiding zijn, maar ook in overleggen of bijeenkomsten die hier speciaal voor worden georganiseerd.

We zoeken:
Werkervaring en kennis:

  1. • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  2. • Zeer goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  3. • Een proactief persoon, die flexibel en met ambitieuze tijdslijnen kan werken in een politieke organisatie met verschillende belangen en netwerken;
  4. • Zelfstandig, accuraat, resultaatgericht, sociaal en verantwoordelijk;
  5. • Beschikt over relativerings- en inlevingsvermogen. Heeft gevoel voor humor.
  6. • Ervaring of affiniteit met het werkveld en de typen projecten binnen Domein Werkplek is een must. 
  7. • Ervaring met implementaties van Office 365 is een pré;
  8. • Ervaring bij grote overheidsorganisaties (>4.000 fte) is een pré;

Verder:
• Werk je op één van de Haagse locaties, namelijk Stadhuis Den Haag.
• Je werkt drie of vier dagen per week (van 8 uur);
• De opdracht start 1 april en loopt in eerste instantie tot 30 juni 2020. Uiteraard gaan we uit van verlenging van de opdracht als we beiden tevreden zijn over de bereikte resultaten.

Dit is een opdracht voor uitsluitend payroll. ZZP contract is niet mogelijk. ZZP'ers kunnen reageren maar zullen ook een payroll contract krijgen voor de duur van het project.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 27 apr 2024    Expertise: HRM adviseur, HRM business partner, Overig (HRM)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: Frontend developer, Overig (ICT - Web development)

Onze partners