Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Marketing > Marketeer, Marketing > Category manager, Marketing > Campagne manager, Marketing > Overig (Marketing)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
De Brand Manager Food levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling en uitvoering van de marketingplannen van Lay's voor zowel Nederland als België, in nauwe samenwerking met collega's van Sales, Category Management, Shoppermarketing, Finance, Logistics, Commercialization en onze Europese Marketing team.
Je weet een uitstekende marketingkalender uit te voeren die de volledige vraag van de consument naar de shopper omvat, en pas deze aan op de lokale bedrijfs-, markt-, media- en klant omstandigheden.
Je beheert lokale refresh NPD's. Je ondersteuning Marketing manager in de strategie ontwikkeling en implementatie.
Â
Verantwoordelijkheden:
Strategie ontwikkeling:
- Ondersteunen van Marketing Manager bij de ontwikkeling van de Brand Growth Strategy voor de NWE-regio.
Marketingplan AOP:
- Ontwikkelen en afstemmen met de belangrijkste belanghebbenden 18-24 maanden kalender voor de brand in NWE;
- Ondersteuning Marketing manager bij brand NWE ACP ontwikkeling;
- Samenwerken met het Britse team om de relevantie van campagnes voor NWE BU te waarborgen;
- Campagne toolkits aanpassen en versterken volgens afgestemde agenda prioriteiten. Met succes uitvoeren en borgen van de lokale relevantie van de communicatiemiddelen en updaten van H1 NPD's;
- uitvoeren in NWE-markten reframe/H2-innovatie;
- Ondersteuning van de ontwikkeling en uitvoering van de strategie van brand NWE TCP, evalueren en indien nodig corrigeren;
- Ondersteuning van brand ISOP in NWE, door het voorstellen van koerscorrectie-activiteiten waar nodig om de levering van AOP-doelen te garanderen;
- Het volgen van NPD en campagnes om te leren en te verbeteren.
Klant/shopper betrokkenheid:
- Levering van klant betrokkenheid door overtuigende plannen, lokale klant activering indien van toepassing.
Consumenten betrokkenheid:
- Zorg ervoor dat lokaal relevante consumenten- en shopper inzichten centraal staan in strategie en activeringen;
- Zorg ervoor dat alle innovatie / verpakkingen / communicatie (IMC) / digitaal lokaal relevant zijn. Beheer het proces om ervoor te zorgen dat alle wijzigingen op tijd worden geleverd, inclusief lokale instructies en bureaubeheer;
Cursus correctie:
- Verantwoordelijkheid voor het voorspellen van merkprestaties met de juiste tracking & koerscorrectie van merkprestaties in Comms & mediaplanning en NPD.
Â
Belangrijkste vaardigheden:
- Je hebt een WO werk-denk niveau
- 5 jaar + werkervaring binnen (FMCG) Marketing
- Track record in brand management / product management / NPD lanceringen;
- Digitaal onderlegd en enthousiast om digitale marketingvaardigheden te ontwikkelen en uit te blinken;
- Ervaring met P&L / Prestatie monitoring;
- Strategische vaardigheden, vermogensbeheer;
- Bewezen track record & passie voor het vak.