ZZP vacature: Afdelingsmanager fysieke domein – regio Utrecht #KRTZ5671237

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 19 juni 2024
Reageren tot 2 juli 2024
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 januari 2025
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO, HBO
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

ZZP vacature: Afdelingsmanager fysieke domein (36 uur) 

Locatie: omgeving Utrecht
Startdatum: 1 juli 2024
Duur: 6 maanden
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja
Projectdetachering mogelijk: Ja (salarisindicatie obv 36 u p/w)

Uiterste reactiedatum: 3 juli 2024 om 16:00 uur

Onze organisatie is op zoek naar een interim afdelingsmanager die samen met ruim 200 collega's de ontwikkeling van de fysieke leefomgeving verder vormgeeft. In deze rol geef je sturing aan grote en complexe opgaven binnen het fysieke domein, zoals:

  • Complexe gebiedsontwikkelingen
  • Het bestrijden van ondermijnende criminaliteit
  • Klimaatadaptatie en behoud van biodiversiteit
  • Energietransitie
  • Mobiliteit

Deze complexe vraagstukken vragen om een integrale benadering en samenwerking met onze inwoners, ondernemers, instellingen en andere partners.

Jouw rol:

Als afdelingsmanager geef je leiding aan het managementteam van de afdeling leefomgeving. Je bent een empathische sparringpartner voor zeven teammanagers die actief zijn binnen de beleidsontwikkeling en uitvoering van de fysieke leefomgeving. Je hebt indirect een span of control van 215 medewerkers. Samen met het MT zorg je voor de integrale afstemming van alle primaire en bedrijfsvoering processen, het implementeren van nieuw beleid, het delen van interne en externe signalen, en het bepalen van een heldere visie en strategische doelen. Je houdt grip op de bedrijfsvoering en draagt jouw steentje bij aan het tot stand brengen van de P&C producten. Je bent eindverantwoordelijk voor het aantal FTE, budget en de kwaliteit van de uitvoering van de afdeling.

Als teamlid van het concernmanagementteam denk je breder dan alleen vanuit je eigen afdelingsverantwoordelijkheid en fungeer je als strategisch adviseur van de directie. Je stuurt op domein overstijgende opgaven, legt dwarsverbanden en zorgt voor integraliteit in aanpak en besluitvorming richting het bestuur. Je houdt de concernvisie scherp voor ogen en toont verbindend vermogen tussen de stip op de horizon en de dagelijkse praktijk. Daarnaast ben je een drager van de lerende organisatie, laat je zien hoe je omgaat met fouten en hoe hiervan geleerd kan worden voor de toekomst.

Over de afdeling:

De afdeling is ruim twee jaar geleden ontstaan door de samenvoeging van twee afdelingen, Beleid & Ontwikkeling en Openbare Ruimte, waarmee de gehele keten van beleid, uitvoering en beheer binnen het fysieke domein is samengebracht. Onderdeel van je opdracht is om, met het oog op de voorgenomen samenvoeging met een andere gemeente, mee te denken over een toekomstbestendige en efficiënte inrichting van de afdeling. De afdeling omvat zeven teams en combineert kennis van de stad, strategisch denkvermogen, en de capaciteit om denken te vertalen naar doen, terwijl de stad veilig en heel blijft. Onze houding is gericht op het mogelijk maken van wensen en plannen van onze inwoners, ondernemers en partners.

    Ben jij de ervaren en strategische interim afdelingsmanager die wij zoeken? Solliciteer dan nu en draag bij aan de ontwikkeling van onze fysieke leefomgeving!

     

    FUNCTIE EISEN- EN WENSEN:

    • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (interim)afdelingshoofd binnen een overheidsorganisatie.
    • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
    • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in het fysieke domein in de rol van manager binnen een gemeente met +50.000 inwoners.
    • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het voorbereiden van beleidsvoorstellen in een politiek-bestuurlijke organisatie.
    • Een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau is een wens.

    Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

    Geef ook in je CV het volgende aan:

    Datum beschikbaarheid;
    Hoeveel uur per week;
    Vakanties of belemmeringen;
    (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
    Vakantie;
    Uurtarief of Salarisindicatie obv 40 u p/w.

    Mail deze opdracht:
    Deel deze opdracht:

    Voor jou geselecteerde opdrachten

    Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 12 aug 2024    Expertise: Visual designer, DTPer, Traffic manager, Overig (Webredactie)
    Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 30 jul 2024    Expertise: Projectmanager, Programmamanager, Projectmanager ICT, Overig (Projectmanagement), Programmamanager ICT, Overig (ICT - Projectmanagement)
    Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 25 jul 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
    Locatie: Oosterhout    Uiterste reactiedatum: 4 aug 2024    Expertise: HRM adviseur, HRM business partner, Overig (HRM)

    Onze partners