Adviseur DIV a.i. #KRTZ2765528

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 22 april 2022
Reageren tot 2 mei 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 mei 2023
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 80 - € 95 per uur
Branche Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuuropdracht:

Opdracht: Adviseur DIV

Locatie: Utrecht / Remote / Op locatie
Startdatum: juni – juli 2022
Duur: 31 mei 2023
Optie op verlenging: ja,  2x 6 maanden
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: ja

Reageren voor 1 mei, 15.00u.

 

Vind je samenwerken leuk, pak je van nature de regie én ben je communicatief ijzersterk? Als adviseur DIV (documentaire informatievoorziening) heb je een dynamische en betekenisvolle functie binnen het informatie- en archiefbeheer van de politie. Je doet verbetervoorstellen en stimuleert collega’s om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Je komt te werken in Nieuwegein bij het Team Documentaire Informatie Voorziening (DIV), dat onderdeel uitmaakt van de Dienst Facility Management. Het team verzorgt het informatie- en archiefbeheer voor de politie. We ondersteunen en adviseren de organisatie bij het duurzaam inrichten en uitvoeren van digitaal documentair informatiemanagement en archiefbeheer. Daarnaast bewaken we continu of het archief voldoet aan de geldende wet- en regelgeving op het gebied van archivering en privacy. Samen met adviseurs documentaire informatievoorziening,  business analisten en experts op het gebied van digitale informatievoorziening vorm jij Team Duurzaam Informatiebeheer i.o. Eens per week hebben we met het team een stand-up, waarin we bespreken met welke projecten we bezig zijn. Als ervaren adviseur werk je ook intensief samen met collega’s buiten je team, zoals de beleidsmedewerkers.

Als adviseur DIV  zorg je ervoor de dat de juiste informatie op de juiste tijd en juiste plaats beschikbaar is voor iedereen. Jij leidt als adviseur de gevarieerde informatie- en archiveringsvraagstukken van A tot Z in goede banen en werkt mee aan de organisatie van de toekomst. Concreet betekent dit dat je:

  • aanvragen op het gebied van documentaire informatievoorziening ontvangt via het intake loket. Dit kan bijvoorbeeld van de Dienst HR zijn Verwerving zijn, die begeleiding zoekt bij het digitaliseren van haar proces en de implementatie van digitale dossiervorming. Je verdiept je in de vraag en stelt vervolgens een plan van aanpak op met je collega’s;
  • multidisciplinaire overleggen organiseert, waarbij je samen met de (interne) klant, informatiearchitect, business analist, functioneel beheerder en het ontwikkelteam komt tot een succesvolle implementatie van zaakgericht werken. 
  • ervoor zorgt dat de oplossingen voldoen aan de eisen voor duurzame toegankelijkheid en dat je hierop monitort
  • de regie houdt op de implementatie van aan te sluiten processen op Appworks en deze begeleidt; 
  • nadrukkelijk betrokken bent bij de verbetering en professionalisering van duurzame informatiehuishouding;
  • als adviseur vraag en aanbod bij elkaar brengt en voorstellen formuleert tot verbeteringen in het optreden als adviseur;
  • (landelijke) netwerken binnen en buiten de politie initieert, opbouwt, onderhoudt en op inhoudelijke samenwerking regisseert.

Verantwoordelijkheden

Je bent op de hoogte van recente ontwikkelingen op dit gebied en weet deze kennis toe te passen in je werk. Je bent je als geen ander bewust van de meerwaarde van een duurzaam toegankelijke informatiehuishouding en kunt je collega’s overtuigen van dit belang. Zelfstandig ga je met projecten aan de slag, waarbij je continu het gewenste resultaat voor ogen houdt en de regie pakt om gestelde einddoelen te bereiken. Ook werk je goed en graag samen en kun je anderen motiveren om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Een boodschap overbrengen? Dat gaat je goed af. Je weet wie je voor je hebt, wat de verschillende belangen zijn en past je communicatie daarop aan. Hierbij sta je stevig in je schoenen en beschik je over een natuurlijk overwicht, waarbij je partijen met heldere en bondige argumenten overtuigt van jouw adviezen. Ook als die anders zijn dan waarop ze gerekend hadden.. Ervaring in het schrijven van adviesrapporten is daarom ook zeer belangrijk. Je hebt ervaring met archiefwet- en -regelgeving en met de implementatie van zaakgericht werken. Ook kun je snel schakelen tussen strategische, tactische en operationele vraagstukken.

Gevraagde werkervaring

  • HBO-diploma, in de van richting digitale informatievoorziening en/of recordmanagement;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met het gebruik van het DUTO-framework voor Duurzame Toegankelijkheid;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een adviesfunctie;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met zaakgericht werken (case management);
  • Kennis van en ervaring met Archiving by Design;
  • Bij voorkeur kennis bij overheid;
  • Je hebt ervaring met advisering op tactisch-operationeel niveau en projectmatig
    werken.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 27 apr 2024    Expertise: HRM adviseur, HRM business partner, Overig (HRM)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: Frontend developer, Overig (ICT - Web development)

Onze partners