Interim Programmasecretaris (PMO) #KRTZ2723695

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 23 mei 2022
Reageren tot 31 mei 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Eindhoven
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 december 2022
Aantal uur 24 uur, 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 70 per uur
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

We zijn op zoek naar een Programmasecretaris voor het uitvoeringsprogramma (24-32 uur/wk, per direct).

Hoe maak jij het waar als programmasecretaris ?

Rol en taakinvulling
• Jij bent dé sparringpartner van de programmamanagers en het regieteam met betrekking tot de sturing, beheersing en verantwoording van het programma;
• Je bent een stevige programmasecretaris die toetst en analyseert op alle voorwaarden en afspraken (GROTIK) waarmee een programma wordt vormgegeven, met name op Geld, Tijd en Risico’s;
• Je adviseert op financiële aspecten, risico’s, haalbaarheid en beoogd resultaat en politiek-bestuurlijke risico/kansen;
• Je weet jouw visie en resultaten op een begrijpelijke en overtuigende manier aan de programmamanagers en de leden van het regieteam over te dragen; ook stem je vlot en daadkrachtig af met de collega’s van de lijnorganisatie (Afd.Financien);
• Je levert samen met je collega’s van het Regieteam bijdragen aan voortgangsrapportages (kwartaal, jaarlijks) van het programma voor Portefeuillehouders, Overleg Mobiliteit en Programmaraad;
• Je levert gevraagd en ongevraagd actieve bijdragen aan het verder ontwikkelen van de beheersingsmethodiek en producten van het programma.

Eisen:

  • Je bent een zelfstandige programmasecretaris met ervaring in het ondersteunen van project-/programmateams en je beschikt over een denkniveau op HBO-niveau;
  • Opleiding in een economisch-financiele of bestuurlijke studierichting;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring (minimaal 2-3 jaar) als programmasecretaris, met praktijkervaring bij overheden;
  • Een sterk analytisch vermogen en daardoor in staat hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden en prioriteiten te stellen;
  • Je bent niet alleen sterk met cijfers en analyses, maar ook communicatief vaardig en creatief in het vinden van oplossingen;
  • Je hebt affiniteit met complexe projecten en bij voorkeur innovatieve mobiliteitsopgaven
  • Je kan – met duidelijke afspraken in het regieteam – eigen opdrachten zelfstandig uitvoeren, koppelt terug waar dat kan maar pakt door/neemt risico’s als dat nodig is, met verantwoording achteraf;
  • Je werkt zorgvuldig en nauwkeurig, bent taalvaardig en kan snel overzichten/memo’s opstellen en bijdragen leveren aan rapportages;
  • Je bent bekend met de overheid, kennis van het netwerk heeft de voorkeur; je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Je bent een inspirator voor de mensen die werken in het regieteam en bijhorende projecten en kan hen gericht ondersteunen.

Overige informatie: Je mag voornamelijk thuis werken maar 1 a 2 dagen per week in Eindhoven (Overleg manager). Per direct beschikbaar voor 24 uur. Kennismakingsgesprekken zijn in de week van 6 juni. 

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Scrum master ICT
Locatie: Dordrecht    Uiterste reactiedatum: 2 mei 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: HRM medewerker, Overig (HRM)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 15 mei 2024    Expertise: Financieel medewerker, Overig (Financieel)

Onze partners