Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Sociaal Domein > Management (Sociaal Domein), Sociaal Domein > Overig (Sociaal Domein)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Ben jij iemand die oog heeft voor mensen, de dienstverlening binnen het sociaal domein en de opgaven die daar spelen (zoals de toeslagenaffaire, inburgering, arbeidsmarktregio) dan zoeken wij jou als coördinator Werk en Ondersteuning voor 32-36 uur per week.
Binnen afdeling vallen verschillende teams die worden aangestuurd door teamleiders. Door alle veranderingen binnen het sociaal domein spelen er veel inhoudelijke dossiers en veranderingen. Daarnaast zijn de teams gegroeid en is er sprake van een te grote span of control voor een aantal teamleiders. Er wordt daarom tijdelijk ondersteuning gezocht in het aansturen van twee teams. Als Coördinator Werk en Ondersteuning val je onder de Teamleider Werk en Teamleider Ondersteuning. Binnen je rol werk je nauw samen met de andere teamleiders, regisseurs en het afdelingshoofd van de afdeling Werk Inkomen Zorg en Jeugd.
Je bewaakt en stuurt de kwaliteit en de prestaties aan van een deel van het team Werk en team Ondersteuning (zoals de Sociale Recherche, beleid Werk & inkomen en Bezwaar en Beroep) en zal rond de 30 collega’s tijdelijk hiërarchisch aansturen. Hierbij draag je bij aan de best mogelijke dienstverlening voor onze inwoners. Deze verantwoordelijkheid draag je samen met de regisseur Werk en Inkomen, waarbij jij je voornamelijk richt op de hiërarchische aansturing van de medewerkers en de regisseur op de inhoudelijke aansturing van het vakgebied. Je kijkt met een brede multidisciplinaire blik naar het aandachtsgebied Werk en Ondersteuning en je legt van daaruit de verbinding met andere gebieden binnen het Sociale Domein. Je maakt resultaatgerichte afspraken met medewerkers, stimuleert hun eigenaarschap en vergroot het zelf organiserend vermogen van het team. Daarbij heb je continu aandacht voor de verbetering van onze dienstverlening en de bijbehorende ontwikkeling van kennis en competenties van de mensen. Je hebt oog voor efficiency en effectiviteit en stuurt op kostenbesparing.
Eisen:
Wat wij van je vragen
- Je hebt een WO werk- en denkniveau, afgeronde WO opleiding;
- Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende in de afgelopen 7 jaar;
- Je hebt affiniteit en ervaring met het aandachtsgebied Werk, Sociale Recherche en Bezwaar en Beroep, al dan niet binnen een gemeente;
- Vanuit je (werk)ervaring kan je aantonen dat je beschikt over sterk ontwikkelde coachende vaardigheden.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen het sociaal domein bij een gemeente in de afgelopen 7 jaar.
Wie je bent
- Je hebt natuurlijk gezag, een resultaatgerichte instelling en een coachende leiderschapsstijl;
- Je laat voorbeeldgedrag, visie, lef, zelfreflectie, vertrouwen en geduld zien;
- Je denkt en handelt vanuit het grotere geheel en vertaalt de ambities van bestuur en organisatie naar het team;
- Je bent innovatief en oplossingsgericht;
- Je hebt affiniteit met het Sociaal Domein;
- Je bent een uitstekende verbinder die samen met de medewerkers invulling geeft aan de verdere professionalisering van onze dienstverlening en doorontwikkeling van het multidisciplinaire werken;
- Je overziet de grote lijnen en kunt ontwikkelingen en ingewikkelde processen tot de essentie terugbrengen.
Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie.