Teammanager afdeling Test Service Center

This job has been Expired

Teammanager afdeling Test Service Center

  • Publicatie datum:13 november 2018
  • Aantal keer bekeken 480
0 Reacties
  • Start datum 03-12-2018
    Eind datum 31-05-2019
Opdracht omschrijving

De Teammanager van afdeling Test Service Center is integraal verantwoordelijk voor het aansturen van de organisatie met ca 100 eigen fte en ca 60 fte die deels centraal en deels decentraal gestationeerd zijn. Hij (of zij) wordt daarbij terzijde gestaan door drie teammanagers met ieder een eigen team. De Teammanager rapporteert aan het hoofd Business Services.
Het Test Service Center is in transitie van een centrale naar een deels decentrale organisatie, en van waterval-testen naar agile testen in teams. Deze beweging leidt tot grote veranderingen. De beoogde Teammanager moet hier goed mee om kunnen gaan en sturing aan het veranderingsproces kunnen geven, in een inhoudelijke maar ook politieke omgeving.
In de beoogde toekomstige situatie zal
•         de afdeling de testmedewerkers voor voortbrengingstesten stationeren bij de decentrale IV-afdelingen. De afdeling blijft verantwoordelijk voor vakinhoudelijke ondersteuning.
•         de afdeling zelf centraal stabiliteitstesten uitvoeren, met name op gebied van security, performance en keten, en de beheergerichte testen PAT en BAT.
•         de afdeling coördineren voor test-innovatie, test-automatisering, beheer van testtools (waaronder testomgevingen) en standaarden.
•         de afdeling regie voeren op de inhuur van externe testcapaciteit .
•        de afdeling de vakontwikkeling “Testen” leiden.
De Teammanager moet ervoor zorgdragen dat zijn organisatie door testen de kwaliteit van de software verhoogt, breed IT-risico’s identificeert, op de wensen van de klanten (i.c. de divisies) inspeelt, efficiënt en daardoor kosteneffectief opereert. Om hierin te kunnen slagen moet de Teammanager in staat zijn inhoudelijk en menselijk over testprocessen en –activiteiten te communiceren en medewerkers te challengen om hun opvattingen te laten bijdragen aan het (toekomstig) doel van de organisatie.
We zoeken een Teammanager die besluitvaardig is, ervaren is in de testwereld, mensgericht is en coachend leiding geeft en ervaring heeft met aansturing van een team van deze omvang.

Eisen

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met aansturing van teams >100 FTE in de afgelopen 5 jaar.
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de testwereld van >5 jaar in de afgelopen 5 jaar.
  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met aansturing van grote veranderingsprocessen in de afgelopen 5 jaar.
  4. Minimaal 3 jaar werkervaring met grote organisatieveranderingen in de afgelopen 5 jaar.
  5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met inrichting van een Shared Service Center in de afgelopen 5 jaar.