Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Management & Consulting > Processpecialist, Sociaal Domein > Overig (Sociaal Domein), Management & Consulting > Overig (Management & Consulting)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Bedrijfsinformatie
Wij zijn een woningcorporatie in Tilburg en werken gericht aan het verbeteren van het woonplezier van onze huurders. Dat doen we met circa 100 betrokken collega’s. Samenwerken zien wij als voorwaarde om tot resultaat te komen. Hoewel we opbouwend kritisch kunnen zijn voor elkaar, vinden we het belangrijk dat ons werk leuk is. Beide zijn nodig om de klant excellente aandacht te geven en daar staan we voor.
Projectomschrijving
Resultaatgebieden
Klanten zijn tevreden over tijdelijke of definitieve uithuisplaatsing bij renovatieprojecten, op zodanige wijze dat:
- is opgetreden als eerste aanspreekpunt voor klanten, waarbij betrokkenen contact op kunnen nemen op alle mogelijke manieren;
- met (groepen) klanten is gecommuniceerd over verwachtingen inzake de projectplanning, rechten en plichten, informatiebronnen;
- actief contact is gemaakt met de individuele huurders met betrekking tot de begeleiding in het (verhuis)proces;
- afspraken met huurders zijn gemaakt en de opvolging bewaakt;
- bij tegengestelde belangen is een onderbouwde afweging over een redelijke oplossing/afspraak (o.a. uitvoering ZAV-beleid);
- beschikbaar gestelde wisselwoningen zijn gecontroleerd op technische onvolkomenheden en kleine herstelwerkzaamheden zijn uitgevoerd;
- afwijkingen zijn proactief gesignaleerd in het proces en opgelost;
- het Sociale Plan is toegepast door gedegen kennis van het Sociale Plan;
- toewijzing en verhuizing naar (wissel)woning is geregeld.
Er is grip op de projectuitvoering conform opgesteld projectplan, op zodanige wijze dat;
- de projectadministratie is op orde gesteld waarbij alle afspraken met huurders zijn gedocumenteerd en gearchiveerd conform richtlijn en privacy-beleid;
- betalingen (b.v. verhuisvergoedingen) zijn overgemaakt aan huurders;
- sociale problemen zijn gesignaleerd en opgelost zo nodig met interne afstemming.
Functie eisen
- HBO niveau
- Vaardig in externe contacten (klant en sociale kaart)
- Goed kunnen omgaan met weerstand of soms met agressie;
- Sociaal vaardig/gespreksvoering;
- In staat de regie op het proces te krijgen en houden