Servicemanager IT

Servicemanager IT

  • Publicatie datum:30 november 2018
  • Aantal keer bekeken 178
0 Reacties
  • Start datum 02-01-2019
    Eind datum 31-03-2019
Den Haag, Nederland
Opdracht omschrijving

We zijn op zoek naar een zeer ervaren Servicemanager die aantoonbaar 3-6 jaar ervaring heeft op het gebied van IT Procesmanagement en m.n. Service(level)management. Naast de sturing van de operationele werking van de processen ligt er ook een belangrijke taak in het – samen met de collega Procesmanagers – continu verbeteren van de processen, de procedures, rapportages en de documentatie en communicatie daarvan. Je beschikt over een resultaatgerichte, gestructureerde en procesmatige aanpak. Jij bent in staat om te overtuigen, bent daadkrachtig en weet draagvlak te creëren bij je collega’s. Je bent een bevlogen gesprekspartner op alle niveaus van de organisatie.

POSITIONERING VAN DE FUNCTIE
Als Service (Level) Manager waarborg je dat de dienstverlening van de interne en externe beheerpartners aansluit op de behoefte van de interne en externe klanten van de KB. Daarnaast (waar)borg je de continuïteit van de service management processen en van de kwaliteit van de geleverde diensten conform afspraken en service levels. Als teamspeler met een brede procesmanagement-ervaring kun je als back-up voor je collega Procesmanagers fungeren.

RAPPORTAGE EN RELATIEMANAGEMENT
 Beoordeelt service rapportages in relatie tot de afgesproken SLA’s;
 Bespreekt de rapportages en belangrijkste afwijkingen met de betreffende partijen;
 Draagt zorg voor notulen en actielijsten;
 Controleert op aansluiting van interne en externe rapportages.

ADVIES EN RELATIEMANAGEMENT
 Inventariseert de wensen en eisen van de business ten aanzien van geleverde IT-diensten;
 Beoordeelt de mogelijkheden om nieuwe of gewijzigde diensten te leveren;
 Beschrijft deze nieuwe of gewijzigde diensten en de hierdoor te wijzigen service level overeenkomsten en DAP’s;
 Bepaalt hierbij de impact op organisatie en kosten.

FUNCTIEEISEN
 Afgeronde relevante HBO opleiding;
 Ruime praktijkervaring met operationele Servicemanagement (ITIL/ASL en BiSL) processen;
 Ervaring met het operationeel en tactisch aansturen van leveranciers;
 Aantoonbare ervaring met het ‘light’ en helder documenteren van IT-Processen;
 Kennis en ervaring met Topdesk.

PERSOONSKENMERKEN
 Analytisch;
 Besluitvaardig;
 Klant- en servicegericht;
 Geen 9 tot 5 mentaliteit;
 Beschikbaarheid: minimaal 32 u/week, indien nodig ook buiten kantoortijden.