Senior Service Manager

Senior Service Manager

  • Publicatie datum:20 juli 2018
  • Aantal keer bekeken 1046
0 Reacties
  • Opleidingsniveau HBO
    Ervaringsniveau Senior
    Aantal uur per week 33 tot 40 uur
  • Start datum 07-08-2018
    Eind datum 01-08-2019
    Branche ervaring Overheid
  • Soort contract ZZP, Tijdelijk projectcontract (payroll)
Amsterdam, Netherlands
Opdracht omschrijving

Opmerking: De opdrachtgever heeft in de eerste ronde een aantal aspecten gemist bij de kandidaten. Opmerkingen waren: minder technische ervaring, minder hands on ervaring, minder Agile ervaring,  onvoldoende ervaring om leveranciers te beoordelen, minder Datastore en Database techniekervaring.

De organisatie is op zoek naar een Senior Service Manager met de specifieke opdracht om een insourcing traject te gaan trekken. En de interne dienstverlening rondom beheer en onderhoud in te regelen en te implementeren. Het gaat om het applicatie beheer en onderhoud van een zeer bedrijfskritisch applicatiecluster. Voor deze opdracht is het nodig dat er uitgebreide kennis en werkervaring is opgedaan als Senior Service Manager, je moet Service Management als het ware ademen. De Service Manager waar wij naar op zoek zijn is een alleskunner die zich thuis voelt in elk ITIL, BISL en ASL proces, maar ook uitstekend in staat is om tactisch en strategisch ambities en doelen te vertalen naar operationele activiteiten en die op haalbaarheid aan te sturen. Je hebt geen enkele moeite om te kunnen omschakelen binnen deze opdracht, als het gaat om de scheiding van rol enverantwoordelijkheid. Je schrijft beslisnotities op strategisch niveau alsof het je tweede natuur is en bent in staat om te communiceren op het niveau van de Raad van Bestuur. Je bent stressbestendig en een ICT-professional in hart en nieren. Je hebt je sporen verdient binnen grote politiek gevoelige organisaties en weet snel je weg binnen de organisatie te vinden (selfstarter). Verder is het voor het welslagen van deze opdracht van cruciaal belang dat je direct inzetbare inhoudelijk kennis en werkervaring met knowledge management en het inrichten van een interne beheerorganisatie bezit. Wij vragen je bovenstaande expliciet mee te nemen en aan te tonen in je aanbieding en alleen aan te bieden wanneer je jezelf herkent in het gevraagde. Belangrijk voor het welslagen van deze opdracht, is een goede ‘klik’ tussen de kandidaat en de opdrachtgever (tandem). Dit gezien de nauwe samenwerking op basis van vertrouwen en wederzijds respect. Het zwaartepunt binnen de selectiegesprekken zal dan ook liggen op de specifieke competenties en soft skills die de ideale kandidaat met zich meebrengt, naast de benodigde werkervaring en kennis.


Opdrachtomschrijving & werkzaamheden

-Je zal het nieuwe voortbrengingsproces moeten documenteren en taalkundig/schriftelijk in staat moeten zijn om te overtuigen.
-Opzetten en implementeren van de governance/opdrachtverstrekking en budgettering rondom de te insourcen dienstverlening.
-Het continue onderhouden en verbeteren van de overeengekomen IT diensten door: – afspraken te maken, -monitoren en te rapporteren over de prestaties van het ICT bedrijf richting de interne klant (IM).
-Ondersteunen van het management door middel van het schrijven van notities, organiseren van verbeter trajecten (CSIP) en het behandelen van thema’s zoals Software
-Lifecyclemanagement en Secure Software Development.
-Deelnemen aan (grote) projecten ten behoeve van de IT vraagstukken.
-Opzetten van een gegevensverzameling (Data Ware House) van de aanwezige data zodat deze ingezet kan worden als managementinformatie. 

Vereiste kennis
-Kennis van ICT en specifiek :
-Uitgebreide ervaring met het opstellen van verbeterplannen tav dienstverlening ICT.
-Uitgebreide ervaring met het inrichten van een beheerorganisatie ICT .
-Uitgebreide ervaring met het schrijven/opstellen van beslisnotities op strategisch niveau.
-Uitgebreide ervaring met het inrichten van knowledge management. 

Bijdrage van de functie

De functie draagt indirect bij aan de productie, waarbij het resultaat gerelateerd is aan ondersteuning van het lijnmanagement danwel de functionele lijn. 

Hoofdtaken
– Stemt met de business vraag en aanbod af, stelt op basis hiervan realiseerbare planningen op voor de gehele organisatie van business tot leverancier.
– Geeft management van de business en van de IV functie actuele informatie over de product-markt combinatie
– Stelt voor iedere te leveren dienst een SLA op en komt deze overeen met partijen.
– Informeert de business over voor hen van belang zijnde ontwikkelingen bij ICT en vice versa.
– Voert de regie over de met de uitvoering van met de business afgesproken opdrachten in het gehele traject van vraag tot levering van de dienst, stemt daartoe af met collega’s in de andere ICT Services afdelingen.
– Informeert de business op een voor hen transparante wijze over de performance van ICT.
– Wordt als senior medewerker met name ingeschakeld bij de meer complexe vraagstukken en/of klantgebieden met de meer complexe systemen.
– Treedt op als escalatiemanager bij complexe vraagstukken.
– Coacht junior servicemanagers. 
Eisen

-Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van verbeterplannen tav dienstverlening ICT in de afgelopen 5 jaar
-Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven/opstellen van beslisnotities op strategisch niveau in de afgelopen 5 jaar
-Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Senior Servicemanager in de afgelopen 10 jaar
-Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het inrichten en documenteren van een beheerorganisatie ICT in de afgelopen 5 jaar.
-Aantoonbaar ervaring met insourcing en outsourcing trajecten
-Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het inrichten van knowledge management in de afgelopen 5 jaar.