Senior Inkoper Sociaal Domein | KROOTZ Interim & ZZP

Senior Inkoper Sociaal Domein #KRTZ

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 6 december 2018
Reageren tot 13 december 2018
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 1 januari 2019
Eind datum 1 juli 2019
Verlenging Onbekend

Opdracht omschrijving

Positie in de organisatie
In 2017 is de inkoopfunctie bij de organisatie gecentraliseerd. Het team bestaat uit in totaal drie inkoopadviseurs en een administratief ondersteuner. De organisatie is in een proces van organisatieontwikkeling en daarbij hoort een nieuwe organisatiestructuur per 1 januari 2019. Je komt in het team Bedrijfsvoering. Dit team is samen met de andere 11 nieuwe teams ondersteunend aan het gemeentebestuur en de ambtelijke organisatie. In het team Bedrijfsvoering zitten naast Inkoop nog de vakgroepen P&O, Financiële Bedrijfsvoering en  managementondersteuning. Daarnaast werk je gemiddeld vier uur per week voor de regionale backoffice, een samenwerkingsverband van vijf gemeenten die samen de inkoop en financiële afhandeling van zorg in het kader van Wmo en Jeugd regelen.
Opdracht
Als senior inkoopadviseur ontwikkel en implementeer je het strategisch inkoop- en aanbestedingsbeleid voor de gemeentelijke organisatie. Je volgt de ontwikkelingen over het vakgebied en wet- en regelgeving en neemt dit mee in het beleid en de dagelijkse werkzaamheden. Je ziet toe op een correcte uitvoering van het inkoop- en aanbestedingsbeleid en voert jaarlijks een spendanalyse uit. Je signaleert en rapporteert afwijkingen en onregelmatigheden aan het management en de directie. Daarnaast ben je adviseur voor het Sociaal Domein en begeleidt je op hoofdlijnen de inkoopvraagstukken binnen dit onderdeel.
Werkzaamheden:
  • Je maakt een inkoop jaarplanning;
  • Je adviseert de inkoopinitiator bij iedere inkoop vanaf € 5.000 over de te kiezen strategie;
  • Je stelt het procedurele deel van de offerteaanvraag / bestek / aanbestedingsdocument op;
  • Je verricht zo nodig marktonderzoek en onderhandelt met leveranciers;
  • Je bent in de lead gedurende het hele aanbestedings- en inkoopproces;
  • Je draagt zorg voor een goede administratieve borging van het proces.
Functieprofiel;
  • Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt de opleiding Nevi 2 of gelijkwaardig succesvol afgerond;
  • Je hebt grondige kennis van de aanbestedingswet- en regelgeving;
  • Je hebt meerdere jaren ervaring op het gebied van inkoop;
  • Je hebt kennis van het Sociaal Domein;
  • Je hebt een visie op inkoop en je weet wat er voor nodig is om inkoop bij te laten dragen aan organisatie doelstellingen. Tevens kan je dit helder en op begrijpelijke wijze overbrengen in de organisatie;
  • Je werkt nauwkeurig en hebt gevoel voor humor.
Eisen
1. Afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
2. Aantoonbare kennis van Aanbestedingswetgeving inclusief geldende jurisprudentie, blijkend uit afgeronde opleidingen/cursussen en relevante werkervaring;
3. Beschikbaar per 7 januari 2019;
4. Een afgeronde opleiding Nevi 2 of vergelijkbaar;
5. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar als inkoopadviseur binnen een overheidsorganisatie;
6. Aantoonbare werkervaring als inkoper in de private sector;
7. Aantoonbare werkervaring met inkoop zorg Sociaal Domein
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 23 sep 2021    Expertise: Recruiter
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 23 sep 2021    Expertise: Recruiter
Locatie: Leeuwarden    Uiterste reactiedatum: 22 sep 2021    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Lelystad    Uiterste reactiedatum: 21 sep 2021    Expertise: Secretaresse, Overig (Secretarieel)

Onze partners