Retentie Marketeer (Product Owner)

Retentie Marketeer (Product Owner)

  • Publicatie datum:16 november 2018
  • Aantal keer bekeken 34
0 Reacties
  • Start datum 26-11-2018
    Eind datum 31-03-2019
Amsterdam
Opdracht omschrijving
In deze functie kun je écht het verschil maken. Klanten die overwegen om naar een concurrent over te stappen, overtuigen om bij de organisatie te blijven, dat is je missie als interim Programma Marketeer in het team ‘Behoud’. Ben jij een gedreven en resultaatgerichte interim marketeer die goed is in overzicht bewaren en keuzes maken? Heb jij passie voor retentie marketing? Dan ben jij onze ideale kandidaat! 
In welk team kom je? 
Jouw team zorgt dat klanten met een churn indicatie, op het juiste moment een persoonlijk aanbod ontvangen dat écht bij hen past. Je werkt op een Agile wijze samen met een Content Specialist, Database Marketeer en een Marketing Executive, met wie je samen een (functioneel) ‘programmateam’ vormt. Daarnaast heb je veel contact met 14 collega marketeers. De helft van deze collega’s hebben net als jij de rol ‘Product Owner’ en de helft heeft de rol ‘Executive’. Deze marketingcollega’s werken net als jij in zogenaamde programmateams. Ieder team is verantwoordelijk voor een deel van onze customer journey. Denk hierbij aan het binnenhalen van nieuwe klanten, het behouden van bestaande klanten of het terugwinnen van ex klanten. Ons gehele Programma Marketing (hiërarchische) team is een gezellige samenstelling van collega’s tussen de 27 en 43 jaar. De helft van je collega’s is maximaal 3 jaar in dienst en de andere helft rond de 10 jaar. Een mooie mix van ervaring!
Wat doe je en hoe ziet jouw dag eruit? 
Als Product Owner zorg je dat jouw team de (churn) doelstellingen haalt, binnen het marketingbudget. Je bepaalt wat er gedaan moet worden en in welke volgorde dat gedaan wordt. Je vertegenwoordigt op die manier het klantbelang en de belangen van stakeholders. 
De huidige Product Owner vervult t/m Q1 2018 een andere (project) rol en we zoeken daarom tijdelijke vervanging met optie tot verlenging. Er ligt al een jaarplan voor 2019 en jouw opdracht is om de mooie ambities die gesteld zijn, te realiseren. 
Een globale dagindeling
Je dag begint rustig. Je werkt de actiepunten van gisteren uit in user stories voor de backlog. Om 10 uur start de dagelijkse stand up (van een kwartier) waarin je met het team bespreekt wat er speelt en of iemand hulp nodig heeft. Hierna hebben jullie een planningssessie waarin jullie bepalen wat jullie de komende twee weken gaan oppakken, gevolgd door een retro waarin jullie de onderlinge samenwerking bespreken. Daarna sluit je aan bij een sprint review van jouw collega teams. Op deze manier ben je op de hoogte van de resultaten en campagnes van collega’s. Na de lunch staat de middag in het teken van het uitwerken van een business case. 
Wie ben je? 
• Een gedreven Marketeer met 5+ jaar ervaring bij een groot bedrijf in de consumentenmarkt en/of klein zakelijke markt. 
• Ervaring met Agile werken is een sterke pre. Bij voorkeur heb je ervaring opgedaan in de rol van Product Owner. Je bent in ieder geval resultaatgericht en goed in overzicht bewaren en keuzes maken. Jouw keuzes kun je uitstekend over de bühne brengen bij je team en stakeholders.
• Je hebt je HBO/WO opleiding succesvol afgerond; een relevante specialisatie is mooi meegenomen. 
• Je hebt passie retentie marketing. Je bent klantgericht en steekt graag de handen uit de mouwen. 
• Je bent vloeiend in Nederlands.
Waar werk je? 
• Je werkt in de dynamische organisatie. De markt verandert continu: nieuwe spelers treden toe en steeds meer consumenten en bedrijven switchen van product. 
• Je wordt onderdeel van een uitdagende en internationale omgeving. 
• Meestal werk je vanuit ons moderne hoofdkantoor in Amsterdam en soms vanuit huis (‘het nieuwe werken’). 
• Wereldwijd heb je 20.000 collega’s, waarvan er zo’n 3.600 in Nederland werken. De gemiddelde leeftijd is 42 jaar.