Realisatiemanager Dienst Communicatie #8182

This job has been Expired

Realisatiemanager Dienst Communicatie #8182

  • Publicatie datum:
  • Aantal keer bekeken 112
0 Reacties
Rotterdam, Zuid-Holland, Nederland
Opdracht omschrijving
Bedrijf: Overheidsinstelling
Locatie: Rotterdam, tijdelijk Nieuwegein
Type: Tijdelijk
Aantal uur per week: 32
Start datum: 2 januari 2017
Eind datum: 31 december 2017
Uiterste reactie datum: 19-11-2016, 23:00
Verlenging: Ja, 12 maanden

Voor een van onze opdrachtgevers zoeken we een direct beschikbare professional die voldoet aan onderstaande eisen en wensen.

Realisatiemanager Dienst Communicatie

Opdracht omschrijving

De opdracht betreft de rol van realisatiemanager voor de Dienst Communicatie. De Dienst Communicatie is momenteel in opbouw en is het interne communicatiebureau. De dienst levert op basis van landelijk beleid communicatie adviezen, is het productiehuis voor alle crossmediale communicatiemiddelen (internet, intranet, drukwerk, audiovisueel) en is daarnaast de broedplaats voor innovatie binnen het communicatievak voor de gehele politie. Daarnaast verzorgt de dienst de landelijke communicatiemiddelen en levert het advies aan de leiding, de Directie en de communicatieafdelingen binnen de organisatie.

Doelstelling

Succesvolle programmasturing in het kader van de verdere realisatie van de Dienst Communicatie. Tevens zorg je voor het in goede banen leiden van de personele reorganisatie voor de Dienst Communicatie zelf, inclusief de inbedding van de academie.

Als realisatiemanager ben je onderdeel van het transitieteam en vorm je een linking-pin tussen de programmaorganisatie en de Dienst Communicatie.

Verantwoordelijkheden

Programmasturing realisatie Dienst Communicatie;

Integrale mijlpalenplanning, voortgangsrapportages, overleg en afstemming met de dienstleiding;

Regievoering op personele reorganisatie fase 2 voor de Dienst Communicatie zelf, inclusief de inbedding academie;

Inhoudelijk adviseren en ondersteunen van de dienstleiding en zorgdragen voor de bijbehorende uitvoering, het initiëren, coördineren en bewaken van gewenste verplaatsingen, rapportage naar referent PDC, coördineren uitvragen en diverse analyses;

Linking pin programma organisatie en de Dienst Communicatie;

Deelnemen aan het realisatieoverleg als vertegenwoordiger van de Dienst Communicatie en lid van het transitieteam. Coördinatie van de daaruit voortkomende activiteiten richting de Dienst Communicatie;

Zorgen voor de juiste betrokkenheid, afstemming, informatievoorziening en waar nodig escalatie naar de Dienstleiding Communicatie.

Vakmatige taken

Programmamanagement

Overzicht bewaken en regievoeren

Opstellen voortgangsrapportages

Leidinggevende taken

Geen leidinggevende taken

Opleiding

HBO werk en denk niveau

Werkervaring

  • Ervaring in projecten/programma’s
  • Ervaring als project/programmamanager
  • Ervaring in verandertrajecten
  • Ervaring met implementaties binnen bedrijfsvoering (bij voorkeur Communicatie gerelateerd)
  • Ervaring met functionele aansturing van projectgroepleden
  • Competenties
  • Systeemdenken
  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Interview data
  • Na de briefselectie, vindt met de top 3 gegadigden, op basis van de scores van de offertes, de interviews naar verwachting plaats op:

Ervaringseisen

  • In de afgelopen 4 jaar minimaal 2 jaren aantoonbare werkervaring binnen verandertrajecten in een rol van programma/projectmanager.
  • Aantoonbare werkervaring met implementatie management in verandertrajecten, bij voorkeur binnen de afdeling Communicatie. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj – dd-mm-jj). Dit is een eis het ontbreken van deze informatie zal tot uitsluiting leiden.
  • Minimaal een afgeronde erkende HBO-opleiding.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring opgedaan in het meekrijgen, enthousiasmeren en motiveren van mensen binnen verandertrajecten, om zodoende een succesvolle bijdrage te leveren aan veranderingsprocessen.
  • Geef een beschrijving van (een) recente opdracht (en).
  • Aantoonbare werkervaring opgedaan met het inhoudelijk adviseren en ondersteunen van de dienstleiding/directie binnen verandertrajecten.
  • Aantoonbare werkervaring opgedaan met het functioneel aansturen van projectgroepleden.

CV eisen

  • Maximaal 5 pagina’s (PDF)
  • Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj – dd-mm-jj). Dit is een eis het ontbreken van deze informatie zal tot uitsluiting leiden.

Intake gesprekken: 25 november 2016 in de ochtend