Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Projectmanagement ondersteuning > Programmamanagement ondersteuner
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
De PMO is binnen het programma het eerste aanspreekpunt en is o.a. verantwoordelijk voor:
- Rechterhand van de programmamanager
- Algemene ondersteuning van het kern-/programmateam:
- Verzorgen van overlegstructuren (stuurgroepen, ‘Driehoek’, kernteam), verslaglegging, besluiten-actielijst en bijhouden van de backlog
- Aanjager van de besluiten-actielijst namens de PM
- Opstellen van de maandrapportages in ServiceNow, inclusief risico’s en issues, in nauwe samenwerking met de PM
- Communicatie:
- Ondersteunen Werkstroom 1 bij stakeholderanalyse en -plan
- Coördinatie opzetten en uitvoeren van het communicatieplan
- Het opzetten/onderhouden van de programma SharePoint én de openbare SharePoint. Tevens het organiseren van het juiste gebruik hiervan binnen het programma
- Mede organiseren van business en social events vanuit het programma.
Dit neem je mee
Op het gebied van opleiding, kennis en werkervaring:
- Tenminste HBO opleiding
- Minimaal 5 jaar relevante ervaring op grote (ICT) programma’s;
- Aantoonbare recente werkervaring met SharePoint en MS Office;
- Kennis van Prince2 foundation;
- Kennis van / ervaring met Agile werken (SAFe);
- Eerdere ervaring met de NS organisatie is een pre, ervaring met projecten/programma’s met complexe stakeholdervelden is belangrijker.
Op het gebied van gedrag, Vaardigheden/ Competenties:
- Goede beheersing van Engels en Nederlands in woord en geschrift;
- Teamspeler;
- Dynamiek / daadkracht / flexibiliteit;
- Kwaliteitsgerichtheid / Accuratesse;
- Klantgerichtheid;
- Organisatiebewustzijn;
- Plannen en organiseren;
- Communicatieve vaardigheden (schriftelijk & mondeling);
- Zelfstandig;
- Stressbestendig.