Projectleider doorontwikkeling Personeels-monitor #KRTZ8861992

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 10 juni 2020
Reageren tot 18 juni 2020
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Naaldwijk
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Branche Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Opdracht
In juli 2020 start het project doorontwikkeling P-monitor (personeelsbudget) in de gemeente. Sturing en beheersing van het personeelsbudget is evident en moet goed, eenvoudig en efficiënt plaatsvinden. Doel van het project is dan ook om te komen tot een kwalitatief beter product: de P-monitor onderdeel te maken van de reguliere P&C cyclus en het borgen van dit proces in de organisatie.

De doorontwikkeling zal vooral plaats moeten vinden in het optimaliseren van het (financiële) proces van inhuur externen inclusief registratie in de applicatie voor personeel en salaris (PIMS), het optimaliseren van het (financiële) proces van in- en externe detachering, het ontwikkelen van een informatieplatform voor management en budgethouders, het inrichten van het dashboard P-monitor met prognosemodel en het efficiënt onderzoeken en inrichten van de registratie van toekomstige formatie en p-mutaties in PIMS. De rapportagemogelijkheden worden op dit moment nog niet volledig benut. De P-monitor wordt grotendeels opgesteld en samengevat in Excel om vervolgens middels Excel gedeeld te worden met het management van de organisatie.

Het project zal uitgevoerd worden door een klein projectteam bestaande uit een projectleider, een HRM adviseur en een financieel adviseur. Dit team werkt voorstellen uit en zorgt voor een concrete uitwerking voor de uitvoering. Na de implementatie vindt overdracht van de nieuwe procedures plaats aan going concern. Het project wordt uitgevoerd volgens de methodiek van scrum, waarbij via sprints van 4 weken telkens wordt toegewerkt naar concrete resultaten.

Als projectleider heb je een financiële achtergrond (type senior financieel adviseur / business controller) en heb je ervaring met veranderprocessen binnen financiën en HRM. Je werkt mee binnen het project en je kunt je verdiepen op de inhoud. Jouw expertise loopt van visie tot uitvoering. Verder ben je je bewust van raakvlakken en afhankelijkheden met andere projecten en lopende werkzaamheden. Kennis op het gebied van de applicaties Key2Financien en Pims is een pre als ook ervaring met de samenhang en aansluiting van de werkzaamheden binnen HR en financiën.

Eisen
1. Minimaal een afgeronde opleiding op HBO/WO niveau;
2. Uiterlijk beschikbaar per 9 juli 2020;
3. Aantoonbare werkervaring met veranderprocessen binnen financiën in afstemming met de afdeling HRM;
4.  Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het optimaliseren en veranderen van gemeentelijke P&C processen;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentefinanciën / BBV;
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het optimaliseren van p-managementinformatie;
7. Aantoonbare kennis van Key2financiën;
8. Aantoonbare kennis van Pims.

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Beschikbaarheidsdatum;
Hoeveel uur per week;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salaris.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten


Onze partners