Project Support Office / PMO | KROOTZ Interim & ZZP

Project Support Office / PMO #KRTZ

Opdracht informatie

Gepubliceerd op 21 oktober 2018
Reageren tot 13 november 5600
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 5 november 2018
Eind datum 31 januari 2019
Verlenging Onbekend

Opdracht omschrijving

Voor onze opdrachtgever zijn we op zoek naar een Project Support Officer / Project Management Ondersteuner. Operationeel tactisch niveau.

Doel van de functie:
Het ondersteunen van verschillende projecten als Project Support Officer (ook wel Project Management Officer genoemd). Het betreft één heel groot project en twee kleinere projecten.

Als allround PSO-er fungeer je als ondersteuner van de verschillende Project Managers. De PSO-er ondersteunt administratief en organisatorisch en heeft verstand van de projectorganisaties. Tevens ondersteunt de PSO-er een project op operationeel niveau.

Contextinformatie:
De afdeling Projectenbureau is verantwoordelijk voor het projectmanagement van projecten die uitgevoerd worden. Projectenbureau houdt zich bezig met het leiden van nieuwbouwprojecten/programma’s en groot onderhoud op het gebied van bouw en infrastructuur. Bijna driekwart van de projecten in het investeringsportfolio van onze onderneming worden door Projectenbureau uitgevoerd.

De projectteams kennen een wisselende samenstelling van in- en externe medewerkers. Zeer grote en grote projecten worden ondersteund door een Project Management Office (PMO) waarbinnen verschillende projectbeheersingsdisciplines zijn vertegenwoordigd zoals een Planner en een Risk Manager.

Start:
z.s.m. voor 4 dagen per week, van ma t/m do. Tot eind 2018 zou ook in eerste instantie min 2,5 dag bespreekbaar zijn, daarna dan 4 dagen. In eerste instantie contract voor 3 maanden, waarbij de verwachting is dat dit verlengd wordt tot einde project(en).

Kaders:
Binnen projecten wordt volgens Prince2 gewerkt (vertaald in STAP methodiek).

Omgeving:
Bedrijfspolitiek, gevoelige interne en externe omgeving.

Resultaatgebieden:
• Het inrichten, beheren en bijhouden van het projectdossier;
• Het assisteren van de Project Manager met organisatie, plannen en opvolgen van meetings, workshops en andere bijeenkomsten;
• Het ondersteunen van de projectmanager met notuleren van meetings, actielijsten bijhouden en bewaken;
• Het inrichten van de projectprocessen op basis van interne richtlijnen;
• In algemene zin leveren van kwalitatieve ondersteuning aan het project.

Eisen:
– Minimaal 3 jaar relevante ervaring in werken binnen project / programma organisaties in een PMO(/PSO)-team.
– Kennis van Prince2 is een eis (minimaal certificaat Prince2 Foundation);
– Kennis van P3O;
– Ervaring in bouw en installatietechnisch programma’s en/of projecten;
– Organisatorische vaardigheden;
– Klantgericht;
– Goed in een team kunnen samenwerken, maar ook zelfstandig;
– Anticiperende instelling;
– Communicatief vaardig op verschillende niveaus;
– Vormt zelfstandig een oordeel, zonder zich te laten beïnvloeden door anderen;
– Organisatiesensitief (gezien de vele stakeholders en gevoelige omgeving);
– Administreren;
– Nauwkeurig en accuraat.
– Minimaal HBO werk- en denkniveau;

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 23 sep 2021    Expertise: Recruiter
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 23 sep 2021    Expertise: Recruiter
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 20 sep 2021    Expertise: Lean consultant, Processpecialist, Consultant, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Leeuwarden    Uiterste reactiedatum: 22 sep 2021    Expertise: HRM adviseur

Onze partners