Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Projectmanagement ondersteuning > Projectmanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuning > Overig (Project management Ondersteuning)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Project Management Officer
Standplaats: Apeldoorn
Startdatum: 01-03-2023
Einddatum: 30-11-2023
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Uren per week: 12
Opdrachtomschrijving:
Het programma “3D basismodel fysieke leefomgeving” beoogt het realiseren van het 3D-deel van het datafundament in het kader van de investeringsaanvraag voor data-gedreven volkshuisvesting- en ruimtelijk beleid binnen de kaders van de WAU initiatieven.
De voorgestelde informatiebasis voor datagedreven volkshuisvesting en ruimtelijke ordening beleid bestaat uit de volgende onderdelen:
- Een 3D-basismodel van de fysieke leefomgeving
- Federatieve verrijking van het 3D-basismodel
- Het ondersteunen bij het gebruik van de informatiebasis
Uitvoering ligt deels bij ketenpartners, welke tevens zijn betrokken bij de realisatie.
Ook zullen deze partners in de governance een prominente rol hebben.
Een deel wordt uitgevoerd door leveranciers en leden van Geobusiness.
Samenwerking met de laatst genoemde partijen is essentieel voor het realiseren van de geschetste resultaten maar ook zeker om gebruik te maken van hun kennis- en ontwikkelkracht.
Andere overheden (inclusief publieke) uitvoerders zijn belangrijke afnemers van het 3D-basis data.
Deze partijen dienen een afnemers- en gebruikersrol te krijgen.
Naast de reguliere taken op het gebied van ondersteuning van het projectmanagement vormt de financiële verantwoording een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden van de PMO-er.
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden voor een Project Management Officer zijn:
- Ondersteunen bij het bewaken van de voortgang van projecten en het tijdig signaleren van onverhoopte afwijkingen en waar mogelijk voorzien van oplossingen;
- Het mede opzetten, realiseren en beheren van adequate documentatie/rapportages van de projecten;
- Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures;
- Assisteren van de projectmanager bij de werkzaamheden ten behoeve van periodieke management- en voortgangsrapportages (planning en financiën);
- Verzorgen en verbeteren van de communicatie naar portfolio-, programma- en projectleden en overige stakeholders;
- Het begeleiden en ondersteunen van de projectmanager, waaronder het waar nodig oppakken van secretariële en organisatorische taken;
- Als PMO maak je functioneel deel uit van het Projectteam. Je legt verantwoording af aan de projectmanager.
Taken:
- Het organiseren van vergaderingen, meetings en opleidingen;
- Verslaglegging project en/of stuurgroep overleggen;
- Financiële verantwoording van de programmabudgetten;
- Opzet communicatie berichten;
- Voorbereiden van maandrapportages;
- Achterhalen status van uitgezette activiteiten;
- Beheer projecten in het projectmanagementprogramma Principal Toolbox.
- HBO werk- en denkniveau.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante ervaring als PMO.
- Aantoonbare relevante PMO ervaring binnen een multiproject-omgeving.
- Aantoonbare relevante kennis van – en ervaring met projectadministraties en projectfinanciën c.q. – control.
- P3O foundation -, IPMA-PMO – en/of IPMA-D certificaat, dan wel een soortgelijk certificaat.
- Ervaring met Agile projectaanpak (mindset en methodieken zoals Scrum en Kanban, PTB en Jira).