PMO (Project Management Officer)

PMO (Project Management Officer)

  • Publicatie datum:31 januari 2018
  • Aantal keer bekeken 3695
0 Reacties
  • Opleidingsniveau HBO
    Ervaringsniveau Medior, Senior
    Aantal uur per week 9 tot 16 uur
  • Start datum 12 February 2018
    Eind datum 30 June 2018
    Branche ervaring Overheid
Apeldoorn, Nederland
Opdracht omschrijving

Omschrijving taken uit te voeren door medewerker:
De PMO-er is verantwoordelijk voor de inrichting, uitvoering, bewaking, samenhang, documentatie en rapportage van projecten om zodoende de projectorganisatie te ondersteunen bij de uitvoering van projecten, portfolio’s of programma’s.

De betreffende persoon voert ondersteunende taken uit:
o    Inrichten en voeren van een portfolio-, programma- en projectadministratie
o    Registreren en opstellen van actielijsten, issue logs, RfCs (requests for changes), risicoanalyses, besluiten en overige wijzigingen.
o    Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures
o    Faciliteren van periodieke management- en voortgangsrapportages (planning en financiën)
o    Signaleren van project issues (onder andere: planning, financiën, kwaliteit en resources) en het doen van voorstellen voor oplossingen
o    Verzorgen en verbeteren van communicatie naar portfolio-, programma- en projectleden en overige stakeholders
o    Opzetten, beheren en bewaken van projectdossiers
o    Assisteren van projectmanagers bij het structureren van projecten
o    Notuleren van overleggen
o    Het organiseren van bijeenkomsten, bila’s, team meetings, etc.
o    Het reserveren van vergaderruimtes en andere projectmiddelen.

Eisen:
1.    Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als PMO-er
2.    HBO werk en denk niveau
3.    Aantoonbare PMO ervaring binnen een multiproject omgeving
4.    Communicatief vaardig en in bezit van een goede schrijfvaardigheid
5.    IPMA-PMO en/of IPMA-D certificaat, dan wel een soortgelijk certificaat

Gewenste eis(en):
o    Prince2 Foundation certificering
o    Teamwork, initiatief, beïnvloedingsvaardigheden, flexibiliteit in communicatie
o    Creëert op een natuurlijke manier draagvlak
o    Inspireert en motiveert zijn omgeving
o    Open en mensgericht
o    Ervaring met politiek gevoelige omgevingen

Bij werkzaamheden te gebruiken methoden, technieken, tools, etc.:
– Project management algemeen (oa. Prince 2)
– Agile projectaanpak (mindset en methodieken zoals Scrum en Kanban)
– Principal Toolbox
– Jira
– Communicatievaardigheden
– Presenteren, interviewen
– MsOffice (Word, Excel)
– MsProject