Payroll Specialist | Interim – DetaVast

Payroll Specialist | Interim - DetaVast

  • Publicatie datum:22 november 2018
  • Aantal keer bekeken 9
0 Reacties
  • Start datum 03-12-2018
    Eind datum 01-04-2019
Amsterdam
Opdracht omschrijving
De HR Services-organisatie is op zoek naar een Payroll Specialist die uitgebreide specialistische kennis en ervaring inbrengt om ervoor te zorgen dat HR-processen zoals verwacht worden geleverd in termen van kwaliteit en serviceniveau, met speciale aandacht voor de administratie- en payroll-processen. De persoon die we zoeken, moet met name een expert zijn op het gebied van administratie en salariëring, die zowel op strategisch en conceptueel niveau als op operationele taken kan werken wanneer dat nodig is.

Je belangrijkste verantwoordelijkheden zijn de volgende:

  • Content-eigenaar op het vakgebied
  • Deskundige in alle onderwerpen van loonverwerking en toepasselijke Nederlandse federale en staatswetten, vooral met betrekking tot inkomstenbelasting en sociale zekerheid
  • Toezicht houden op salaris- en contractwijzigingen, compensaties, aftrekken, bonussen, premies, toelagen, voordelen en al het andere met betrekking tot loonlijst- en andere administratieve processen
  • Goede kennis van de lokale collectieve en bedrijfsovereenkomsten en hoe deze in de praktijk te interpreteren
  • Kennis van relevante processen en subprocessen overgedragen aan externe leverancier incl. Salarisadministratie, tijdmanagement, vergoedingen, administratieve delen van on- / offboarding en jobverandering, internationale mobiliteit
  • Ondersteuning en advies geven over het afgebakende gebied
  • In staat zijn om specifieke vragen die relevant zijn voor uw gebied te beantwoorden van interne klanten en externe leveranciers
  • Ondersteuning van de implementatie van nieuwe voorschriften en overeenkomsten in samenwerking met externe leveranciers
  • Verantwoordelijke voor landen specifieke kwesties in interne / externe vergaderingen
  • Opzetten en onderhouden van interfaces tussen belanghebbenden.
De Payroll Specialist zal ook:
  • Ondersteuning van de ontwikkeling / verbetering van het subproces en streeft naar harmonisatie en standaardisatie van levering
  • Bewaak lokale efficiëntie- en sub procesprestatie-indicatoren inclusief KPI's in nauwe samenwerking met de serviceprovider
  • Wees het eerste aanspreekpunt voor alle activiteiten, complexe specifieke onderwerpen, escalaties en relaties met belanghebbenden vallend binnen je verantwoordelijkheid
  • Werk nauw samen met de lokale vertegenwoordiger van de organisatie van de dienstverlener om te zorgen voor:
  • Een efficiënte en effectieve levering
  • Rapportage over relevante statistieken
  • Ondersteuning en opvolging van uitzonderingsgevallen
  • Continue initiatieven voor procesverbetering.

Jouw ervaring en kwalificaties:
Als persoon ben je in staat om te gaan met verandering en hoge werkdruk. Je bent oplossingsgericht met de vaardigheden en het vermogen om prioriteiten te stellen, te organiseren en realistisch en efficiënt te plannen. Met een strategische en analytische focus verander je complexe zaken in meer eenvoudige praktische zaken.

Daarnaast voldoet u ook aan de volgende vereisten en kwalificaties:

  • Bachelor of Master in een relevant vakgebied
  • Relevante ervaring met stakeholdermanagement
  • Ten minste 5-8 jaar uitgebreide ervaring in een Payroll- en Administration-omgeving
  • Mogelijkheid om relevante salarisadministratie en administratieve kwesties te controleren, e. g. gerelateerd aan arbeidscontracten, belastingen en sociale zekerheid
  • Kennis van internationale payroll en andere administratieve processen
  • Grondige IT-vaardigheden in SAP HCM / SuccessFactors, MS Office
  • Minimaal 5 jaar ervaring in (internationaal) projectmanagement
  • De Engelse taal

De Payroll Specialist zal een internationale organisatie ondersteunen, daarom is denken in een grensoverschrijdende context noodzakelijk. De stakeholders zullen voornamelijk in het thuisland zijn, daarom wordt alleen periodiek reizen verwacht.
De overtuiging is dat het streven naar diversiteit helpt bij het opbouwen van een winstgevender, efficiënter en aantrekkelijker bedrijf. Daarom streven we naar een harmonieus evenwicht van werknemers in termen van leeftijd, religie, genderidentiteit en -uitdrukking, seksuele identiteit, handicap en etnische achtergrond.

NB: deze positie is een functie die deel uitmaakt van de behouden HRS-organisatie en zal worden opengesteld voor permanente werving. Kandidaten die geïnteresseerd zijn in een permanent. positie binnen VF worden aangemoedigd om ook toe te passen. Vermeld dit alsjeblieft op het gebied van motivatie.