Medior Contract- & Leveranciersmanager

This job has been Expired

Medior Contract- & Leveranciersmanager

  • Publicatie datum:11 september 2017
  • Aantal keer bekeken 159
1 Reacties
  • Opleidingsniveau HBO, Universiteit
    Ervaringsniveau Medior
    Aantal uur per week 33 tot 40 uur
  • Start datum 23 October 2017
    Eind datum 01 May 2018
    Branche ervaring Overheid
Amsterdam
Opdracht omschrijving

Doel van de functie: 

Het ontwikkelen en onderhouden van relaties met gecontracteerde leveranciers om voortdurend de optimale match en kwaliteit te waarborgen tussen de dienstverlening van de leverancier en de behoefte van de organisatie teneinde daarmee een bijdrage te leveren aan de doelstellingen.

 

Vakinhoudelijke competenties

– Aantoonbaar HBO niveau
– Toont adviesvaardigheden die nodig zijn voor het uitbrengen van adviezen aan opdrachtgevers/management.
– Kent en gebruikt de theorieën, methoden en instrumenten van zijn specialistisch vakgebied en heeft kennis van andere specialismen. Geeft sturing aan afgebakende processen voor het aandachtsgebied.
– Minimaal 1 jaar ervaring met projectmatig werken.
– Kennis van contracten, juridisch – commercieel op tactisch niveau.
– Ruime kennis van inkoopproces (methoden en technieken), waaronder specifiek Europese aanbesteding bij contracten.
– Kennis van de contracten en bijbehorende afspraken (zoals Service Level Agreement) en heeft kennis van de business (producten en diensten) en organisatie van bijbehorende leveranciers. Minimaal 2 jaar werkervaring in contractmanagement in (middel) grote organisaties.

 

Kernactiviteit
– Is de primaire intermediair tussen de leveranciers en de contracteigenaar op contractueel vlak van dat wat is afgesproken tussen leverancier en organisatie. Werkt hiertoe nauw samen en onderhoudt contacten met de inkoopadviseur,de interne klant en de contracteigenaars.
– Bespreekt periodiek de dienstverlening met de leverancier, spoort aan tot verbeteringen en optimalisatie van de dienstverlening inclusief de mogelijkheden tot het besparen van de kosten en/of verbeteren van de kwaliteit.

– Vertaalt tactische doelstellingen in operationele doelstellingen en levert informatie en kennis (Tactisch) in het bijzonder op het eigen vakgebied voor de organisatie.
– Analyseert, voert uit, stelt vast en implementeert contracten met een middelmatig afbreuk risico op prestatie, kwaliteit en/of klanttevredenheid.
– Stelt de KPI’s en SLA vast voor de beheersbaarheid van het contract.
– Bewaakt de looptermijnen en opzegtermijnen van contracten en initieert voorstellen richting contracteigenaar over de verlenging en/of beëindiging van contracten.
– Rapporteert periodiek richting contracteigenaar over de performance van de leverancier en de uitnutting van het contract.
– Participeert in projecten voor toekomstige Europese aanbestedingen en selectietrajecten voor nieuwe leveranciers.
– Stelt tactische leveranciersinformatie op

 

Eisen:
Minimaal 3 jaar aantoonbare contract- en leveranciersmanagement ervaring.

Wensen

Ervaring met het managen van contracten binnen de inkoopcategorie facilitaire & huisvesting is een pré

Ervaring met het werken met Commerce-hub is een pré

Ervaring met het managen van contracten binnen de inkoopcategorie Human resources (Hr) is een pré

Ervaring met het participeren in (Europese) aanbestedingen, is een pré.

Ervaring in een grote complexe organisatie, is een pré

Ervaring met het werken met Peoplesoft is een pré