Marketing Intelligence Analist

Marketing Intelligence Analist

  • Publicatie datum:17 juli 2018
  • Aantal keer bekeken 342
0 Reacties
  • Opleidingsniveau HBO, Universiteit
    Ervaringsniveau Medior, Senior
    Aantal uur per week 33 tot 40 uur
  • Start datum 01-08-2018
    Eind datum 31-10-2018
    Branche ervaring Financiele dienstverlening
  • Soort contract ZZP, Tijdelijk projectcontract (payroll)
Rotterdam, Netherlands
Opdracht omschrijving

Jij krijgt energie van het creëren van klantinzichten en signaleren van kansen in de markt. Met deze inzichten kan jij de klantbehoefte invullen en daar ga jij 100% voor. 

Welke uitdaging ga jij aan?
Om de groei binnen de organisatie te borgen en de klanttevredenheid te verhogen zijn investeringen in Marketing Intelligence cruciaal. De huidige teams van Marketing Intelligence en Business Analytics worden sterk uitgebreid om onze groeidoelstellingen te borgen. Jij als Marketing Intelligence Specialist houdt zich bezig met de creatie van nieuwe (voorspellende) datamodellen en je bent in staat de resultaten te interpreteren en te vertalen naar een business context en hierover ook te communiceren met de opdrachtgevers.
Jij bent eindverantwoordelijk voor analyses van complexe vraagstukken van diverse onderdelen binnen de organisatie en zorgt continue voor innovatie op het gebied van Marketing Intelligence. Je vindt het uitdagend om inzichten te verwerven uit de enorme hoeveelheid beschikbare data. Je bent en blijft daarbij op de hoogte van de nieuwste analysetechnieken en weet die goed toe te passen.

Wat ga je precies doen?             
Je genereert en presenteert relevante klantinzichten ter verbetering van de klantwaarde, klanttevredenheid, leadgeneratie, klantreizen en klantprofielen. Dit doe je voor verschillende onderdelen binnen de organisatie.
Je profileert klanten en klantgroepen op basis van gedetailleerde stuurinformatie, zoals klantwaarden en voorspelmodellen;
Je bent een sparringpartner en adviseur voor zowel het marketing team als de business owners;
Je draagt samen met je collega’s bij aan het bewaken van datakwaliteit. Zelf ben je verantwoordelijk voor de informatie die je oplevert aan je opdrachtgever.
Jij bent mede verantwoordelijk voor de continue focus op innovatie;
Jij staat regelmatig in contact met onze internationale collega’s op het gebied van Marketing Intelligence en Data & Analytics.

Het team
In het team Marketing Intelligence werk je op een agile manier samen met verschillende database en campagne analisten om de organisatie op basis van data & analytics te adviseren. Je rapporteert aan de Manager Marketing Intelligence.
 
Wie ben jij?
Je bent een Marketing Intelligence Specialist in hart en nieren en beschikt over een afgeronde HBO of WO opleiding, bij voorkeur richting Marketing en Communicatie (intelligence) of Econometrie. Je hebt aantoonbaar actuele kennis van database marketing met hands-on mentaliteit;
Je hebt minimaal 3 jaar marketing analyse ervaring opgedaan in een multi-channel omgeving. Je hebt kennis van data-analyse, bewerkingsmethoden en -technieken (bijvoorbeeld SQL, Python en R) en van relationele databases en datamodellen. Kennis van voorspelmodellen is een pré;
Je weet resultaten en adviezen uitstekend schriftelijk en mondeling te presenteren. Je hebt bewezen ervaring in de ondersteuning van effectieve databasemarketing en diverse projecten. Je bent fulltime beschikbaar