Interim Teammanager Sociaal Domein #KRTZ6018774

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 12 maart 2021
Reageren tot 21 maart 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Amsterdam
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 28 uur, 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De huidige structuur van de organisatie is aangepast naar 5 teams. Als teammanager heb je de uitdaging om mee te bouwen aan deze nieuwe organisatie! Als teammanager ben je eindverantwoordelijk voor een team en bepaal je de prioriteiten.
Je zorgt voor een adequate doorvertaling van de opdrachten van de directie binnen het team.
Je bent verantwoordelijk voor en het aanspreekpunt wat betreft de kwaliteit van de werkzaamheden van het team in z’n geheel en van de individuele resultaten van de medewerkers binnen het team. Als teammanager creëer je samen met de medewerkers binnen het team een lerende én veilige omgeving. Je stimuleert en coacht de ontwikkeling van het team als het gaat om eigenaarschap en de individuele ontwikkeling van medewerkers. De teams vervullen de rol van eigenaar van processen.
Zij zijn resultaatverantwoordelijk en werken ‘vanuit de bedoeling’.
Het is aan de teammanager om de teams daarin te faciliteren, te ondersteunen en te coachen. De personele verantwoordelijkheid voor de medewerkers binnen het team staat centraal in deze functie. Je stuurt als teammanager ongeveer 30 à 35 medewerkers aan. De teammanager is een belangrijke spil in de realisatie van de organisatiedoelstellingen en de verdere ontwikkeling van de organisatie. Je stuurt op een integrale aanpak bij het realiseren van strategische doelen en opgaven.
Ook zorg je voor de belangenbehartiging in de regio door netwerken en samen werken met externe partijen.

 Inhoudelijke oriëntatie
Naast een algehele strategische visie beschik je  ook over een inhoudelijke oriëntatie zodat je een klankbordfunctie voor de medewerkers kan vervullen. In de functie van teammanager Samenleving heb je een visie op de ontwikkeling van jouw teams binnen “Samenleving”. Het beleid van de gemeente is er op gericht dat iedereen mee kan doen.
De gemeente neemt een regierol hierin. Als teammanager bekijk je vraagstukken vanuit een brede blik en heb je oog voor de uitvoerbaarheid van voorstellen. Je houdt daarbij steeds aandacht voor het resultaat en de behoefte van de inwoners. Je zorgt voor kwalitatief goede en tijdig aangeleverde stukken voor het college en de raad. Je participeert in brede netwerkoverleggen.

Voor deze opdracht worden twee specifieke aanvullende aandachtsgebieden geformuleerd, te weten:

  • Het op orde brengen van de integrale management- en verantwoordingsrapportages, inclusief het neerzetten van een heldere budgetverantwoordelijkheid;
  • Het afronden van de implementatie van de nieuwe ICT omgeving (Suite4Sociaaldomein).

Het team
Als teammanager Samenleving ben je verantwoordelijk voor: Jeugd, Participatie en WMO.

Eisen waaraan je moet voldoen:

1. Uiterlijk 12 april beschikbaar;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen het Sociaal Domein/Samenleving (Jeugd, Participatie en WMO);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als leidinggevende binnen het sociaal domein;
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als leidinggevende binnen het sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling;
6. Aantoonbare werkervaring met de implementatie van Suite4sociaal domein;
7. Aantoonbare werkervaring met integrale management- en verantwoordingsrapportages, inclusief een heldere budgetverantwoordelijkheid;
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van jeugd beleid, participatie en wmo.

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: HRM medewerker, Salarisadministrateur, Overig (HRM), Overig (Administratief)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 23 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 22 apr 2024    Expertise: Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: Visual designer, DTPer, Traffic manager, Overig (Webredactie)

Onze partners