Interim Sr. Communicatieadviseur Bestuur – Breda #KRTZ2942548

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 30 juni 2023
Reageren tot 9 juli 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Breda
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 20 augustus 2023
Aantal uur 20 uur
Soort contract Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Sr. Communicatieadviseur Bestuur (20 uur) 

Locatie: Breda
Startdatum: 10 juli 2023
Einddatum: 20 augustus 2023
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 20 uur
ZZP mogelijk: Nee
Projectdetachering: Ja

Uiterste reactiedatum: 7 juli 2023 om 16:00 uur

Vanwege onverhoopt langdurige afwezigheid van een senior communicatieadviseur Bestuur zijn wij op zoek naar tijdelijke vervanging voor de periode van 6 weken tot de zomervakantie (begin augustus).

Wat ga je doen?
Jij bent een gepassioneerd communicatieadviseur die nauw weet samen te werken met de leden van het Collega van Burgemeester en Wethouders. Als communicatieprofessional ben je een sparringpartner voor de bestuurder en adviseer je over diverse vraagstukken. Dit kan gaan over de performance van de wethouder, openbare en politieke optredens, strategisch communicatieadvies op inhoudelijke projecten maar ook over kleine en grote crises rondom dossiers van de bestuurder dan wel zijn of haar persoon.

Verder ga je aan de slag met:

  • Bijwonen stafoverleg en advisering op gebied van communicatie;
  • Voorbereiding mediaoptredens wethouders;
  • Zelfstandige werkzaamheden zoals het schrijven van persberichten, voorbereiden informatieavonden en verhaallijn, opstellen berichten op  politiek gevoelige dossiers;
  • Het meten en analyseren van uitgaande berichtgeving via nieuwsdashboards

 

FUNCTIE EISEN-/ WENSEN:

We zoeken jou!
Je acteert binnen een bestuurlijk speelveld op gemeentelijk en regionaalniveau met de daarbij behorende gevoeligheden en risico’s. Flexibiliteit is hierbij van belang, de rol van bestuurder gaat 24/7 door, 7 dagen per week. Je bent bereikbaar voor het opzetten van de strategie en/of woordvoeringslijn op de portefeuilles van je bestuurder. Dit stem je met elkaar af en daarbij werk je in veel gevallen ook samen met de persvoorlichter. En staan je collega-adviseurs altijd klaar om met je te sparren.

Jij hebt:

  • een opleiding op minimaal WO-niveau; 
  • een vaktechnische communicatieopleidingen genoten bijvoorbeeld Van Hilst of Factor C of soortgelijke;
  • ruime ervaring als communicatieprofessional; 
  • ruime ervaring (minimaal 10 jaar) in soortgelijke rol binnen een 100.000+ gemeente;
  • strategisch inzicht bij complexe communicatieve vraagstukken;
  • ervaring met crisiscommunicatie;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • gevoel voor politieke verhoudingen;
  • actuele kennis van het veranderende (online en social media) landschap;
  • actuele kennis van en ervaring met online monitoring.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of eventuele belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Salarisindicatie obv 40 u p/w.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 23 apr 2025    Expertise: Teamleider, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 21 apr 2025    Expertise: Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 22 apr 2025    Expertise: Change manager, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 22 apr 2025    Expertise: HRM adviseur, Overig (HRM)

Onze partners