Interim Senior Content Redacteur

Interim Senior Content Redacteur

  • Publicatie datum:20 november 2018
  • Aantal keer bekeken 28
0 Reacties
  • Start datum 03-12-2018
    Eind datum 31-03-2019
Amsterdam
Opdracht omschrijving
Afdeling Content
Voor het team dat zich bezig houdt met de merkmigratie van Nuon naar Vattenfall in Nederland zijn we opzoek naar een tijdelijke Senior Content Redacteur a.i. 
In deze functie maak jij deel uit van het multidisciplinair team dat gezamenlijk verantwoordelijk is voor de market entry van Vattenfall in Nederland. De focus van dit team is bedenken en uitzetten hoe we succesvol van Nuon naar Vattenfall kunnen migreren. In dit team ben jij de Sr. Content Redacteur en breng jij kennis over communicatie en de content die ingezet wordt voor marketing kanalen van de campagnes, zowel online als offline om de plannen te maken. Jouw rol is daarnaast afstemming met de diverse stakeholders en om te bewaken dat de plannen relevant zijn voor de verschillende teams en voor de klant. Je bent in kei in tekst schrijven. Jij zorgt ervoor dat de plannen vertaald worden in copyplatforms en bij de verschillende teams terecht komen. Samen met het team ben je medeverantwoordelijk voor het behalen van de doelstellingen.
 
Functie – taken en verantwoordelijkheden
Market entry plan en uitrol
Je formuleert samen met het team het communicatie-campagneplan voor de market entry van Vattenfall en ontwikkelt communicatie waarmee de campagneteams aan de slag kunnen. Je bent verantwoordelijk voor concept, creatie en copy van de diverse communicatie-uitingen van de campagnes. Je ontwikkelt copy-platforms en schrijft zelf content voor de kanalen, zoals online, e-mail, apps en telemarketing. Je bent verantwoordelijk voor de copy platforms/content bibliotheek in de diverse content platform-tools.
Inzicht en advisering
Je gebruikt de klant-inzichten die je haalt uit de data of aangereikt worden door je BI, Brand en de campagneteams. Je gebruikt deze inzichten om de plannen op te ontwikkelen. Je adviseert het team, vanuit je expertrol, en doet voorstellen om een optimale uitwisseling van informatie aan de klant te realiseren.
Stakeholdermanagement
Je zorgt voor afstemming met de diverse stakeholders binnen de organisatie om te plannen te toetsen (marketing, klantreizen, sales, etc.) en aan te scherpen. 
Budgetverantwoordelijkheid
Je levert bijdrage aan totstandkoming van de verdeling van het budget en draagt zorg voor de realisatie en controle binnen de gestelde investeringen.
Toetsen, analyseren en bijsturen resultaten
Je hebt inzicht in de resultaten en je draagt tijdig creatieve ideeën aan om de resultaten positief te beïnvloeden waar nodig.
 
Jouw profiel
Je wordt enthousiast van – en hebt passie voor communicatie en campagne voeren. Je bent strategisch, creatief, oplossingsgericht, denkt vanuit de klant en je hebt daarnaast een echte hands-on mentalis. Je bent niet alleen een creatief denker maar je weet jouw ideeën daadwerkelijk te realiseren. Je bent dol op deadlines omdat je weet dat je die haalt. Je bent een teamplayer, houdt van samenwerken en weet dingen voor elkaar te krijgen en mensen mee te krijgen in jouw ideeën en plannen. Daarnaast heb je aantoonbare ervaring in marketingcommunicatie, campagne voeren met direct-marketing kanalen en ben je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in het medialandschap. 
 
Bovendien voldoe je aan het volgende profiel
• Minimaal 6 jaar relevante werkervaring binnen het marketing-communicatievak 
• Afgeronde commerciële hbo/wo opleiding
• Vloeiend in Nederlands en Engels, zowel in woord en geschrift 
• Topper in teksten schrijven 
• Ervaring met CRM-systemen
• Ervaring met een merkmigratie is een pré
• Innovatief, creatief en conceptueel sterk
 
Waar ga je werken?
Je stapt in de Customer & Solutions in Amsterdam, waar je plaats neemt in afdeling Content welke nauwe banden heeft met marketing, sales, klantreizen en brand.