interim senior Business / Informatieanalist

interim senior Business / Informatieanalist

  • Publicatie datum:28 december 2017
  • Aantal keer bekeken 991
0 Reacties
  • Opleidingsniveau HBO
    Ervaringsniveau Senior
    Aantal uur per week 33 tot 40 uur
  • Start datum 08 January 2018
    Eind datum 01 July 2018
    Branche ervaring Overheid
Amsterdam, Nederland
Opdracht omschrijving

Functieomschrijving
De organisatie heeft interne kennishouders. Zij kennen de systemen door en door, maar kennis is verspreid over verschillende afdelingen en personen.  Veel van de systemen zijn in de loop van jaren gegroeid, waardoor documentatie actueel moet worden gemaakt. Sommige systemen zullen vervangen worden. Voor een aantal systemen, cruciaal voor de dagelijkse operatie van de organisatie, zal een vervangings- of vernieuwingstraject zorgvuldig worden voorbereid en getest. Een groot deel van de ‘ist’ situatie is gedocumenteerd. Vervolgens is het de bedoeling scenario’s uit te werken hoe we komen tot systemen die continuïteit bieden, rechtmatig zijn (bijvoorbeeld wat betreft licenties), binnen de architectuur passen en veilig zijn (‘soll’ situatie). Dit is geen hoogover plaatje, maar goed uitgewerkte scenario’s en een roadmap, waarbij je ook een risico, kansen, kosten en inzetinschatting voor opstelt. Daarnaast stel je een draaiboek op  die rekening houdt met de mogelijkheden en beperkingen van de organisatie (technische situatie/kennis&kunde/planning/ projectenportfolio/etc).

Wij verwachten van jouw goed gedocumenteerde stukken, waarin zowel de technici als management zich in herkennen. Om tot deze plannen te komen is diverse onderliggende documentatie ondersteunend, en de functie vraagt ook inzicht hoe de documentatie het besluitvormingsproces helpt. Wij vragen daarom stevige ervaring. Daarin is onlosmakend verbonden dat je een goede communicator bent, weet hoe je stakeholders mee kan nemen en achter de documenten weet te krijgen. Je adviseert en acteert proactief, je kunt je eigen opdracht formuleren en stemt dit af aan de hand van de programmadoelstellingen. Naast het opstellen van de behoeften van de business ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de testen. Je inventariseert de kwaliteitsbehoeftes en realiseert samen met de business, FB en TB in samenspraak met de projectleider(s) de testen.

Functie-eisen
Kennis en ervaring
– HBO / WO;
– Oracle en databasesystemen (in hoofdlijnen);
– Microsoft Office (geavanceerd), waaronder word, excel, powerpoint, visio;
– Migraties van informatiesystemen;
– Veel ervaring met opstellen technisch/functionele documenten, o.a. ter ondersteuning van besluitvorming;
– Opzetten van een goed documentatieproces;
– Kennis en ervaring met PIA/BIA’s;

Adviesvaardigheden
– Ervaring met organiseren van testen en testdocumentatie (pragmatisch);
– Goede communicatieve vaardigheden (must have);
– Sparringspartner en linking pin voor FB, technisch beheerders, ontwikkelaars, architecten en gebruikers;
– Technische en functionele wensen plotten op nieuwe lange termijn oplossingen;
– Bij elkaar kunnen brengen functionaliteit en techniek;
– Hoofd- en bijzaken scheiden;
– Uitstekend documenten en plannen maken en schrijven.

Programma/Projectervaring
– Proactief;
– Verbindend en vasthoudend;
– Begrijpt zowel transparante processen als meer politiek gedreven processen en kan hierop acteren;
– ‘Ontzorger’ (must have), ‘lichte’ projectleidersrol / meewerkend voorman/vrouw.