Interim Reorganisatie-adviseur #KRTZ5667183

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 15 juli 2020
Reageren tot 19 juli 2020
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 32 uur
Soort contract Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Data + tijden intakegesprekken: 23 juli via webex

Werkzaamheden:

Als Reorganisatie-adviseur van het Shared Service Center Organisatie en Personeel ondersteun je de organisatie bij organisatie- en verandervraagstukken met als specifiek terrein formele reorganisaties. Je begeleidt het proces, adviseert over de inhoud en schrijft mee aan adviesrapporten. De kern van deze opdracht richt zich op: het adviseren en uitvoeren van reorganisatietrajecten. Daarnaast ben je inzetbaar op andere organisatie-adviesvraagstukken.

Opdrachtbeschrijving:

Het Shared Service Center Organisatie en Personeel heeft een intern adviesbureau dat deze directies ondersteunt bij organisatie- en verandervraagstukken. Het gaat specifiek on het adviseren en ondersteunen van deze onderdelen. Die ondersteuning bestaat uit: 

(1) adviseren en ondersteunen bij het Opstellen van een Globale beschrijving en Formatie- en Organisatierapport en 

(2) Het ondersteunen bij de implementatie van de reorganisatie tijdens het aanbiedingsproces (het plaatsingsplan en brieven).

Daarnaast kun je worden ingezet op organisatievraagstukken die zich richten op analyse of herontwerp van de organisatiestructuur. 

Gevraagde capaciteit voor:
•    het begeleiden van het traject, ervaring met Reorganisaties bij het Rijk
•    het opstellen van Globale Beschrijving en Formatie- en Organisatierapporten
•    ondersteunen bij opstellen plaatsingsplan en brieven
•    toetsen van kwaliteit plaatsingsplannen en brieven.

Kennis- en ervaringsaspecten:

•    ervaring bij Rijksoverheid;
•    kennis van en ervaring met Reorganisatieprocessen bij het Rijk;
•    WO-diploma bedrijfskunde of arbeidsrecht of aantoonbaar dat werk- en denkniveau;
•    Tussen 3-7 jaar werk ervaring met het analyseren van complexe projecten en ruime ervaring als adviseur met reorganisatietrajecten;
•    goede kennis van veranderaanpak, verwachtingsmanagement;
•    goede (actuele) kennis van de communicatie processen binnen grote organisaties en goede tot zeer goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden;
•    Hands on mentaliteit.

Competenties:

•    Bestuurssensitiviteit
•    Plannen en organiseren
•    Analyseren
•    Flexibiliteit
•    Overtuigingen, kritische vriend voor je contactpersoon bij een dienstonderdeel
•    Samenwerken

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Beschikbaarheidsdatum;
Hoeveel uur per week;
Vakantie;
Salaris.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten


Onze partners