Interim Projectondersteuner 3fte | omgeving Utrecht #KRTZ

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 1 maart 2019
Reageren tot 13 november 1200
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 23 april 2019
Eind datum 1 april 2020
Opleidingsniveau MBO, HBO, Universitair | WO
Ervaringsniveau Medior, Senior
Branche Overheid
Verlenging Onbekend

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De Dienst Informatie en Communicatie Technologie (ICT) is de organisatie voor de totstandkoming en continuïteit van de ICT. Zij zorgt voor de beschikbaarheid van de Informatievoorziening (IV) (waar nodig 24/7) en de gebruikersondersteuning.

Tevens ontwikkelt de dienst nieuwe functionaliteiten en is verantwoordelijk voor doorontwikkeling en het onderhoud van de bestaande IV-applicaties. Binnen de dienst ICT voert het IV project- en programmamanagement en Interimmanagement met als doel een goede samenwerking tussen de business en de diensten Informatiemanagement (IM) en ICT bij de uitvoering van projecten en programma’s. Naast borging van de continuïteit en kwaliteit van de dienstverlening voert de dienst regie op uitbestede services.

De afdeling Programma-. Project- en Interim management (PPI) levert capaciteit voor het leiden van programma’s en projecten. Deze programma’s en projecten betreffen de realisatie, invoering en ingebruikname van nieuwe of gewijzigde IV- en/of ICT-producten en -diensten. Ook levert de sector professionele medewerkers voor het leiden en ondersteunen van alle programma’s en projecten die door de Portfolio Advisory Board in opdracht worden gegeven aan de diensten Informatiemanagement (IM) en ICT. Denk hierbij aan integrale IV-ontwikkel- en – implementatieprojecten, maar ook aan technische ICT projecten.

  • Assisteren van de programma-en projectmanagers bij het opstellen van programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;
  • Voortgangsoverzichten verzamelen en afwijkingen signaleren en analyseren;
  • De programma- en projectmanager assisteren bij het opzetten van de (financiële en algemene) projectadministratie en het bewaken daarvan;
  • Periodieke programma- / projectrapportages samenstellen en rapportagetermijnen bewaken;
  • Zorgdragen voor (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor;
  • Methodische ondersteuning geven voor Prince 2 en/of Agile Scrum aan programma- en projectmanagers;
  • Zorgdragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma’s;
  • Zorgdragen voor de invulling en bewaking van de richtlijnen van risicomanagement voor de projecten/programma’s;
  • Bewaken en registreren resourcemanagement van de projecten/programma’s;

Eisen

  1. In de afgelopen 10 jaar minimaal 4 jaar ervaring als projectondersteuner van ICT projecten in een grote organisatie (>1000 medewerkers).
  2. Minimaal een afgeronde MBO opleiding.
  3. Minimaal 2 jaar recente ervaring als projectondersteuner met projectadministratie, projectfinanciën en -rapportages. Beschrijf in je motivatie een situatieschets waaruit deze recente werkervaring blijkt. Ervaring met het opzetten van een financiële projectadministratie. Minimaal 10 projectleden, minimaal 8 stakeholders.
  4. Minimaal 1 jaar ervaring met projectmanagementsoftware zoals Principal Toolbox/Fortes Change Cloud of gelijkwaardig.
  5. Minimaal een jaar ervaring met Agile/Scrum.
  6. Een behaalde IPMA-PMO en/of IPMA-D certificering pré

Deze opdracht heeft een uiterste reactiedatum om meegenomen te worden in de procedure. Deze datum is: 03-03-2019

 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten


Onze partners