Interim Projectmanagement Officer | KROOTZ Interim & ZZP

Interim Projectmanagement Officer #KRTZ

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 7 november 2018
Reageren tot 12 november 2018
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 19 november 2018
Eind datum 31 december 2018
Verlenging Onbekend

Opdracht omschrijving

Project Management Officer (PMO)

Voor een van onze IT gerelateerde projecten zijn wij op zoek naar een ervaren Project Management Officer (PMO). Deze PMO staat aan de basis van het succesvol laten verlopen van een project of programma. Als ervaren PMO lever je ondersteuning aan de totale projectbesturing. Dit betekent in de praktijk dat je overzicht houdt over de business case, de planningen, voortgang, kwaliteit, financiën, resources en risico’s. Je bent de spil in een project en het centrale aanspreekpunt ten behoeve van de administratieve ondersteuning. Zelfs onder turbulente omstandigheden weet je alert en professioneel te handelen.

Jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Ondersteunen bij het creëren, afstemmen, bijhouden van planningsinformatie;
  • Ondersteunen bij het opstellen, analyseren en presenteren van managementinformatie;
  • Ontwikkelen en bijhouden van diverse projectmanagement templates;
  • Vormgeven van aansprekende presentatie op basis van beperkte input;
  • Maken van spreadsheet-overzichten ter ondersteuning van diverse analyses;
  • Opstellen van overkoepelende rapportages m.b.t. voortgang, knelpunten en dashboards;
  • Draagt mede zorg voor het planmatig opstarten en uitvoeren van projectfases en richt daartoe de beschikbare middelen in en/of rolt de betrokken processen uit.
  • Configuratiemanagement: onderhouden van een actueel overzicht behouden van alle producten en product statussen die door de diverse projecten moeten worden geleverd
  • Programma dossier: onderhouden van het programma dossier in Sharepoint. Dossier bijhouden en uitdragen bij alle teamleden voor actief gebruik van SharePoint

Vereisten:

  • Ruime ervaring (+3 jaar) als PMO ;
  • Aantoonbaar ervaring met Agile en/of Lean werken;
  • Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van PMO werkzaamheden in een politiek bestuurlijk krachtenveld en/of grotere programma’s bij complexe (overheids)instellingen;

Gewenste competenties:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Uitstekende beheersing van Microsoft Office applicaties: Word, Excel, PowerPoint
  • Kennis van Prince2, P3O of IPMA is een pre.
  • Financieel, commercieel en organisatorisch inzicht.
  • Sociaal vaardig, heeft een helikopterview, zelfstandig en accuratesse.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en goed analytisch vermogen;
  • Zeer goede beheersing van de Engelse taal (schrift/ spreken) – Duits is een pre.
  • Kennis van ITIL is een pre.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 23 sep 2021    Expertise: Recruiter
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 23 sep 2021    Expertise: Recruiter
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 20 sep 2021    Expertise: Lean consultant, Processpecialist, Consultant, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Leeuwarden    Uiterste reactiedatum: 22 sep 2021    Expertise: HRM adviseur

Onze partners