Interim Projectleider ICT #KRTZ6234081

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 1 mei 2020
Reageren tot 7 mei 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nijkerk
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 16 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 70 per uur
Branche Gemeente
Verlenging Nee

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Voor het team Informatisering, o.a. bestaande uit beleid, coördinatie, systeembeheer, applicatiebeheer en servicedesk, zijn we op zoek naar een: Projectleider ICT voor de verhuizing van de werkomgeving.

Wat ga je doen?
De organisatie gaat verhuizen. Ter voorbereiding hiervan wordt een programma van eisen en een inrichtingsplan gemaakt. Hierin spelen diverse factoren een rol, zoals inspelen op te verwachten ontwikkelingen de komende jaren en het stimuleren van de gewenste cultuur en werkwijze. Daarbij wordt ingezet op en rekening gehouden met diverse ontwikkelingen op het gebied van Informatisering en is er samenwerking met de overige organisaties. In deze samenwerking wordt gewerkt aan harmonisering van processen en de ICT die deze ondersteunt.

Om tot een aanpak en uiteindelijke resultaat te komen met een optimale balans tussen organisatorische wensen en mogelijkheden vanuit Informatisering wat voldoet aan verwachtingen, is afstemming tussen Informatisering en ‘de business’ nodig.
Dit vraagt om een ervaren, doortastende en visionaire projectleider die namens team Informatisering zitting neemt in het brede projectteam Verhuizing, daar het domein Informatisering vertegenwoordigt en zich hierbij vakinhoudelijk laat ondersteunen door de achterliggende werkvelden binnen Informatisering, primair ‘Beleid’.
De projectleider ICT Verhuizing is dus zowel de vertegenwoordiger van Informatisering in het overkoepelende projectteam Verhuizing, als projectleider voor de projectmatig uit te voeren werkzaamheden die er op het vlak van Informatisering uit voortvloeien, in nauwe samenwerking met de andere werkvelden zoals huisvesting en facilitair. Je bent bekend met het werkplekconcept en kent de uitdagingen in de ontwikkelingen op ICT gebied waarin we in zitten, en kan naadloos hier op instappen.

Je bereikt daarin de volgende doelen:

  • Je helpt het projectteam Verhuizing met het in beeld krijgen van mogelijkheden en aandachtspunten en te komen tot goede integrale afwegingen. Je werkt daarvoor -ondersteund door team Informatisering- de verschillende mogelijkheden vanuit Informatisering met hun voordelen en consequenties uit tot bijv. (simpele) business cases of verschillende scenario’s ter afweging en besluitvorming binnen het grotere geheel in projectteam Verhuizing.
     
  • Je maakt op korte termijn een eerste doorkijk op de doorontwikkeling van het ICT landschap welke ingebracht wordt in het overkoepelende projectteam Verhuizing. Dit vertaal je naar het programma van eisen ICT, als onderdeel van het organisatorische totaalplan;
  • Na vaststelling van dit programma van eisen werk je deze uit tot een realistisch en haalbaar plan van aanpak voor de periode tot het moment dat de feitelijke verhuizing start.
     
  • Je coördineert het programma en de werkzaamheden hieruit die voortvloeien. Dit betekent dat je regie neemt op het gehele proces van de deelprojecten, van initiatieffase, tot uitvoering en evaluatie. Dit stem je af en rapporteert de voortgang aan je opdrachtgever.
  • Je bewaakt de planning van het ICT-deel van de verhuizing inclusief de daarvoor beschikbaar gestelde budgetten en anticipeert op overschrijdingen;

Om deze doelen te behalen handel je proactief, betrek je de stakeholders en andere betrokkenen, creëer je actuele informatie en escaleer je waar nodig naar de opdrachtgever, beleidsadviseur Informatisering of coördinator Informatisering. Je werkt vanuit een duidelijke eigen visie, bent zichtbaar en stel je je op als centrale spil tussen èn voor alle betrokkenen.

De vereiste competenties die bij deze klus horen zijn: besluitvaardigheid, leiden van verandering, plannen  en organiseren, doelgerichtheid, overtuigingskracht, organisatiesensitiviteit, onderhandelen en interpersoonlijke communicatie.

Eisen
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau, in de richting van informatica;
2. Aantoonbare werkervaring als projectleider ICT;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider ICT binnen een gemeente (dit is een harde eis);
4. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van migratietrajecten;
5. Aantoonbare werkervaring met verandermanagement op het gebeid van ICT;
6. Aantoonbare werkervaring met zelfsturende teams.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Overig (Projectmanagement), Projectmedewerker, Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners