Interim Projectcontroller #KRTZ3151395

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 10 juni 2020
Reageren tot 14 juni 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Gouda
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

  • Draagt zorg voor de inrichting van project control, geeft uitvoering aan die control en adviseert en ondersteunt het management in de volledige managementcyclus rondom projecten (plannen, uitvoeren, controleren en bijstellen) met de nadruk op control ten aanzien van resultaten, middelen en processen;
  • Ondersteunen van projectmanagers met financiële prognose, relatie voortgang en financiële uitnutting, kwaliteit, risico’s en afhankelijkheden;
  • Houden van reviews met projectmanagers om de rapportages te bespreken t.a.v. tijd, geld, kwaliteit, risico’s en afhankelijkheden;
  • Periodiek analyseren van projectrapportages van (deel) projectportfolios en opstellen van integrale rapportages;
  • Faciliteren & adviseren van projectmanagers in het besturen en beheersen van hun ICT-projecten, binnen de samenhang van het (deel)portfolio;
  • Faciliteren & adviseren van projectmanagers bij het bepalen van de benefits van projecten – en daarmee van het (deel)portfolio en bij het opstellen en bewaken van baten realisatie plannen;
  • Adviseren en initiatieven nemen voor het verbeteren van implementeren van QA processen en tools
  • Adviseren over en voorstellen doen ten aanzien van risicomanagement binnen de samenhang van de (deel)portfolio;
  • Uitvoeren van periodieke en ad-hoc analyses en rapportages;
  • Onderhouden en optimaliseren van nieuwe rapporten / modules / functionaliteiten / templates binnen het projectmanagement systeem.

Eisen
– Relevante WO opleiding
– Ervaring met Excel
– Ervaring met Oracle/EBS
– Kennis en ervaring van Prince2
– IT-auditing
– Aantoonbare ervaring bij het opzetten en uitvoeren van project- en portfoliocontrol tijdens alle ontwikkelingsfasen van informatiesystemen / 3 jaar ervaring
– Ervaring met Fortes Change Cloud / 3 jaar ervaring
– Referenties van relevante projecten / 3 jaar ervaring
– Ervaring met het werken in een complexe bestuurlijke en politieke omgeving / 3 jaar ervaring
– Ervaring bij de Rijksoverheid / 5 jaar ervaring

Competenties
– Communiceert gemakkelijk met stakeholders op verschillende niveaus.
– Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
– Planmatig en doel en resultaatgericht
– Aanbrengen van structuur.
– Pragmatisch met gevoel voor balans bij de uitvoerbaarheid van het projectcontrolsysteem

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Beschikbaarheidsdatum;
Hoeveel uur per week;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salaris.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners