Interim Programmamanager Transitie en Kwartiermaker – Hoorn #KRTZ7262426

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 5 september 2023
Reageren tot 5 september 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Hoorn
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 25 april 2024
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € Marktconform 113 per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Programmamanager Transitie en Kwartiermaker (36 uur) 

Locatie: Hoorn
Startdatum: z.s.m
Einddatum: 7 maanden
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: ja, maar met intentie tot deta-vast (max uurtarief €113,- all-in excl. BTW)
Projectdetachering mogelijk: Ja, salarisindicatie obv 36 u p/w

Uiterste reactiedatum: 6 sept 2023 om 16:00 uur

Je hebt een dubbelrol als Programmamanager Transitieplan en als Kwartiermaker team Intern Advies.

Als Programmamanager Transitieplan wordt je samen met het management verantwoordelijk voor het opstellen, begeleiden en gedeeltelijk uitvoeren van het transitieprogramma. Je maakt daarbij gebruik van hun expertise en stuurkracht, jij zorgt voor samenhang, prioritering en het transparant maken van de voorwaarden c.q. de te maken keuzes. Ook organiseer je een zo breed mogelijk relevant draagvlak binnen, maar vooral ook buiten de organisatie, met name bij het Algemeen Bestuur en bij de ambtelijke opdrachtgevers .

Het ligt in de lijn der verwachtingen dat voor een substantieel deel van de realisatie van het transitieprogramma de inzet en expertise van financiële en HRM-adviseurs nodig is. Op 1 september 2023 ontstaat als gevolg van een herinrichting van de organisatie een team ‘Intern Advies’ waarin de teams Financiën, HRM, Communicatie en Inkoop & Aanbesteding worden samengevoegd (ca. 16 FTE). Het is de bedoeling om de teamleider-positie vast in te gaan vullen, maar in afwachting van deze ontwikkeling is er een tweede rol, die van Kwartiermaker team Intern Advies.

Als Kwartiermaker team Intern Advies  heb je een uitdagende taak voor je. Je krijgt de kans om het team te positioneren, waarbij je een brede visie uitdraagt. Je zet voor het team de lijnen uit, schept duidelijkheid in de structuur, rolverdeling en verantwoordelijkheden en zorgt voor een stabiele en daadkrachtige werkomgeving. Dit doe je in nauwe verbinding met het team. Je zorgt voor een omgeving waarin collega’s elkaar ondersteunen en weten te vinden.

Naast dat jij leidinggevende bent van je eigen team, ben je onderdeel van het managementteam Bedrijfsvoering. Hierin heb je een actieve rol. Zo draag je bij aan de overkoepelende doelstellingen van afdeling Bedrijfsvoering en vertaal je de organisatiedoelen naar concrete acties voor het team. Daarbij zet je in op een goede samenwerking met de andere teams en afdelingen. Je zet het team Intern Advies klaar voor je vaste opvolger, onder andere door het teamplan voor 2024 verder op te stellen. In je rol als Kwartiermaker team Intern Advies ben jij op operationeel, tactisch en op strategisch niveau een belangrijke sparringpartner voor de afdelingsmanager Bedrijfsvoering.

 

FUNCTIE EISEN / -WENSEN:

Dit ben jij
Je bent een ervaren programmamanager. Daarnaast heb jij  ervaring in directe aansturing van bedrijfsvoering-processen en -teams. Je stuurt met oog voor structuur, kwaliteit en mensen en zorgt voor integraliteit in de uitvoering en advisering. Bij voorkeur heb jij expertise op financieel-economische en HRM-zaken. Je hebt kennis van de wereld van gemeenschappelijke regelingen in zijn algemeenheid. Tenslotte heb je ervaring met complexe veranderprojecten, inclusief het managen van bestuurlijke krachtenvelden.

Verder heb je:

  • Tarief is all-in maximaal €113,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW).
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
  • In de afgelopen 5 jaar 2 projecten gerealiseerd binnen een overheidsinstelling (benoemd beide projecten in het cv);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring  in de afgelopen 8 jaar in functioneel leidinggeven en aansturen van de bedrijfsvoering-processen en -teams;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in afgelopen 5 jaar als programmamanager bij een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van  visie documenten en integrale uitvoeringsplan;
  • Aantoonbare werkervaring met governance, financiën, HR, inkoop en communicatie;
  • Aantoonbare ervaring met het samenwerken met bestuurlijke en ambtelijke stakeholders;
  • Bereid om bij wederzijdse interesse na het verstrijken van de inhuurperiode in dienst te treden bij de opdrachtgever.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie obv 36 u p/w.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 23 apr 2025    Expertise: Teamleider, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 21 apr 2025    Expertise: Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 22 apr 2025    Expertise: Change manager, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 22 apr 2025    Expertise: HRM adviseur, Overig (HRM)

Onze partners