Interim Programma Management Officer (PMO) Omgevingswet #KRTZ3235888 | KROOTZ Interim & ZZP

Interim Programma Management Officer (PMO) Omgevingswet #KRTZ3235888

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 22 november 2021
Reageren tot 2 december 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 juni 2022
Aantal uur 24 uur, 28 uur, 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract
ZZP tarief € 50 - € 60 per uur
Branche Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Omschrijving van de opdracht
Je gaat aan de slag als PMO-er van het programmateam Omgevingswet. Je houdt je dagelijks bezig met programma- en projectbeheersing. Daarnaast heb je diverse taken in de rol van secretaris. Je werkt ook samen met de secretarissen en projectondersteuners van team Leefomgeving en het programma Energie om de organisatorische kant van het hele Fysieke domein op orde te krijgen en te houden, in het kader van een Managementoffice Leefomgeving.
Je bent een zelfstandige, stabiele factor in het team Omgevingswet.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Je bent medeverantwoordelijk voor de uitvoering van diverse bedrijfsvoeringselementen: contracten (m.n. inhuur, detachering), planningen, vastleggen gemaakte afspraken e.d. Je stemt hiervoor onder andere af met de stafafdelingen (Finance & Control, Inkoopservicedesk, HR en Juridische Zaken); 
  • (Mede)beheren van de prognose; 
  • Samen met coördinator Financiën behandelen van aanvragen voor aanbestedingen gefinancierd uit subsidie(s); 
  • Je stelt periodieke voortgangsnotities, beslisdocumenten en (subsidie)rapportages op voor de Omgevingswet. Je coördineert, je levert en toetst op inhoud; 
  • Je houdt overzicht op het proces en je verbindt actief met programmateamleden, andere secretarissen en concernstaf op inhoud, proces en procedures; 
  • Je bent verantwoordelijk voor het (verder) opzetten en het bewaken van het documentbeheer voor de OW en vastlegging van het dossier in Microsoft Teams; 
  • Je bent de secretaris voor diverse overleggen zoals het Netwerk Managers Omgevingswet;
  • Je vervangt waar nodig en gewenst de coördinator / teammanager backoffice Omgevingswet (tevens secretaris PMT) en fungeert als diens sparringspartner en omgekeerd; 
  • Je vervangt waar nodig en gewenst de projectondersteuner Omgevingswet en fungeert als diens sparringspartner; 
  • Je legt verantwoording af aan de programmamanager en de coördinator backoffice Omgevingswet. 

Resultaat van de opdracht

  • PMT, projectcoördinatoren en coördinator PMO zijn ondersteund op het gebied van bedrijfsvoering (financiën, inkoop, (subsidie)rapportages, subsidies e.d.); 
  • Overzichten bedrijfsvoering zijn goed gedocumenteerd (dossierbeheer); 
  • Er is meer samenhang en er zijn eenduidige werkprocessen tussen de (programma)teams Leefomgeving, Omgevingswet en Energie. 

 

 

Eisen waaraan je moet voldoen

  • Een aanbieding zonder motivatie (dus waarom u de juiste kandidaat bent en hoe u matcht op de eisen die in de aanvraag staan) wordt niet in behandeling genomen.
  •  Minimaal een afgeronde HBO-opleiding
  • Minimaal 2 jaar werkervaring (in de afgelopen 5 jaar) als project management officer / ondersteuner of vergelijkbaar, waarbij programma/projectbeheersing (incl financiën) prominent in het takenpakket aanwezig was
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als secretaris of vergelijkbaar: ervaring met planning & control cyclus, verslaglegging e.d.
  • We gaan uit van gebruik van eigen telefoon en laptop.

 

 

Waar verder de voorkeur naar uitgaat

  • De voorgestelde kandidaat heeft werkervaring als coördinator / leidinggevende
  • De voorgestelde kandidaat heeft werkervaring met administratieve processen (o.a. verplichtingenadministratie, documentmanagementsystemen zoals Corsa).
  • Werkervaring in het fysieke domein (blijkend uit CV en motivatie).
  • Werkervaring in project Omgevingswet (bijvoorbeeld bij gemeente)
  • De voorgestelde kandidaat heeft werkervaring met Microsoftapplicaties (Excel, Powerpoint, Outlook, MS Teams, Word) bijv. draaitabellen, synchronisatie

 

 

Wie jij bent

  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als mondeling)
  • Je bent goed in plannen en organiseren
  • Je bent samenwerkingsgericht
  • Je werkt nauwkeurig
  • Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
  • Zelfstandig, energiek, dynamisch, pro-actief.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: den-haag    Uiterste reactiedatum: 30 nov 2022    Expertise: Data analist, Overig (Management & Consulting), Overig (ICT - Data & Analyse)
Locatie: Nederland    Uiterste reactiedatum: 30 dec 2021    Expertise: Servicedesk medewerker, Overig (ICT Support & Ondersteuning)
    Uiterste reactiedatum: 13 nov 6800    Expertise: Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
    Uiterste reactiedatum: 13 nov 3600    Expertise: Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning), Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement)

Onze partners