Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Projectmanagement ondersteuning > Project secretaris, Projectmanagement ondersteuning > Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuning > Projectmanagement ondersteuner, Projectmanagement > Projectmedewerker, Projectmanagement > Overig (Projectmanagement), Projectmanagement ondersteuning > Overig (Project management Ondersteuning)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:
Opdracht: Project Portfolio Officer PMOÂ (32 uur)Â
Locatie: omgeving Utrecht
Startdatum: zsm
Einddatum: 6 maanden
Optie op verlenging: Ja
Uren per week: 32 uur
ZZP mogelijk: Ja
Projectdetachering: Ja, salarisindicatie obv 36 u p/w
Uiterste reactiedatum: 3 oktober 2023 om 16:00 uur
Wij zoeken een ervaren Portfolio Management Officer (PMO’er). De PMO’er ondersteunt bij de sturing, monitoring, en communicatie van de IV-projecten tussen programmamanagers, projectleiders en deelnemers onderling. En geeft ook vorm aan een dashboard en overzicht met betrekking tot de voortgang van IV-projecten.
Wat ga je doen?
In het programma ben je de rechterhand van de Programmamanager. Enerzijds vervul je een ondersteunende en administratieve rol door het voorbereiden en vastleggen van acties en besluiten bij periodieke overleggen, het samenstellen van rapportages, het gebruik van juiste tooling en templates en onboarding van nieuwe teamleden. Anderzijds vervul je een sturende en resultaatgerichte rol, ben je een sparringpartner voor de Programmamanager, Managers Bedrijfsvoering en Informatie adviseurs van de Deelnemers en focus je op actief handelen, kwaliteitsborging en het verzorgen van juiste sturingsinformatie.
Jij zorgt er als senior portfolio management officer voor dat de projecten vloeiend verlopen volgens de afgesproken procedures en richtlijnen, door middel van open, zakelijke en prettige communicatie, en met oog en aandacht voor de situatie en identiteit van de Deelnemer(s).
Welke taken ga je uitvoeren?
- Je assisteert bij het opstellen en bewaken van plannen en planningen, signaleert afwijkingen en stelt voortgangsrapportages op;
- Je zet projectadministraties op en bewaakt de budgetten;
- Samen met de programmamanager bereid je stuurgroepvergaderingen voor;
- Je verzorgt de verslaglegging, monitort de opvolging van actiepunten en organiseert het risico- en issueregister;
- Je verzorgt de communicatie vanuit het programma naar alle stakeholders, met name projectleiders, managers bedrijfsvoering en IV-functionarissen;
- Voor je collega’s ben je het centrale aanspreekpunt.
Â
FUNCTIE EISEN / -WENSEN:
Â
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Projectondersteuning;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie.
- In het bezit van een diploma Prince 2;
- Aantoonbare werkervaring met MS Office en project ondersteuningssoftware (geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met projectondersteuning van ICT projecten.
Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing.Â
Geef ook in je CV het volgende aan:
Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie obv 36 uur p/w.