Interim medior Adviseur Service Portfolio Management #KRTZ9684082

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 21 maart 2023
Reageren tot 30 maart 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 oktober 2023
Aantal uur 24 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
ZZP tarief € 80 Marktconform per uur

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De functie betreft een tijdelijke staffunctie, ingezet in meerdere projecten binnen de directie ICT en mogelijk daarbuiten.

Binnen de directie, worden, op basis van de visie rond klantgericht werken, diverse projecten gepland om stappen te nemen op dit gebied. Soms is dit onderdeel van het oplossen van specifieke knelpunten (in andere projecten/programma’s), soms zijn het pilots met juiste de focus op het klantgericht werken zelf en het leren inrichten en toepassen ervan.

Voor het uitvoeren van deze projecten is de komende 6 maanden behoefte aan inzet van iemand met stevige consultancy- en training skills rond het proces Service Portfolio Management en de toekomstige Service Portfolio Manager.

Kandidaten die in aanmerking komen voor deze tijdelijke functie hebben een goed oog voor mensen, cultuur en dynamiek in organisaties, en kunnen hier flexibel op in spelen. Ze hebben het didactische vermogen mensen te laten groeien in hun rol en zijn sensitief voor behoeften en onzekerheden in de organisatie.

Ze hebben ervaring op het gebied van IT-processen (ITSM, ITIL, BISL) en hebben kennis van het inrichten van processen in een servicemanagement tool (bij voorkeur TOPdesk). Ze zien inrichten van een proces niet als implementatie van tools, maar het ontwikkelen van de competenties en cultuur binnen een organisatie, gericht op klantgerichtheid, het verbeteren van prestaties en wendbaarheid. Ze hebben hierbij een veranderkundige blik, en zijn in staat vanuit context en doelen interventies te bedenken en uit te voeren (inclusief training en faciliteren van workshops).

Ze zijn teamplayers, hebben uitstekende communicatieve en analytische vaardigheden, leggen makkelijk contacten op meerdere niveaus in de organisatie, zijn nieuwsgierig en onderzoekend en kunnen vraagstukken in een breder perspectief zien en benaderen.

 

    Standplaats: minimaal 60% op kantoor en 40% online

     

      FUNCTIEEISEN- / EN WENSEN:

      • Tarief is maximaal €80,- (alles inclusief reiskosten – woon-werkverkeer, werk-werkverkeer, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW).

      Om aan de functie goede invulling te geven, zijn wij op zoek naar een consultant/adviseur die

      • De ins & outs weet van het inrichten van Service Portfolio Management (SPM) en het toepassen in een organisatie van strategisch tot operationeel niveau;

      • Aantoonbare ervaring heeft met het coachen en begeleiden van stakeholders bij het verder inrichten van het proces. Vanuit een veranderkundige en holistische blik (systeemdenken) hiervoor effectieve interventies kan ontwerpen en uitvoeren, gericht op kennis, vaardigheden en cultuur.

      • Aantoonbare ervaring heeft in het ontwikkelen en verfijnen van een dienstenlandschap en een Producten & Diensten Catalogus binnen een onderwijsinstelling.

        • Bouwstenen rond proces kan helpen inrichten:
          o Sturing op run (operationeel en tactisch/strategisch)
          o Procesgericht uitvoeren
          o Sturing op verbetering
          o Procesgericht verbeteren (bijv. op basis A3 trajecten, Kaizen)
          o Beheer van procedures en werkinstructies
        • Mee kan denken over de governance en verdere organisatorische inbedding van het proces in de ICT-organisatie
        • De toekomstig Service Portfolio Manager kan begeleiden (en waar nodig inspringen) bij:
          o Procesidentificatie/afbakening en in kaart brengen van samenhang van processen
          o Het documenteren van processen
          o Het in kaart brengen van behoeften, wensen, eisen van stakeholders en wettelijke kaders (voices, customer journeys)
          o Het definiëren van KPI’s, inclusief uitvoeren van nulmetingen

      Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

      Geef ook in je CV het volgende aan:

      Datum beschikbaarheid;
      Hoeveel uur per week;
      Vakanties of belemmeringen;
      (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
      Vakantie;
      Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

      Mail deze opdracht:
      Deel deze opdracht:

      Voor jou geselecteerde opdrachten

      Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 9 okt 2024    Expertise: Consultant, Projectmanager, Programmamanager, Projectmanager ICT, Programmamanager ICT, Kwartiermaker
      Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 20 okt 2024    Expertise: Cyber security consultant, Security officer, Overig (ICT - Security)
      Locatie: Zwolle    Uiterste reactiedatum: 8 okt 2024    Expertise: Overig (Administratief)
      Locatie: Nijmegen    Uiterste reactiedatum: 11 okt 2024    Expertise: Teamleider, Management (Sociaal Domein), Overig (Sociaal Domein), Overig (Management & Consulting)

      Onze partners