Interim Medewerker Uitkeringen TOZO #KRTZ0124813

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 5 mei 2020
Reageren tot 10 mei 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 32 uur, 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 45 per uur
Branche Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

In verband met de Corona/Covid-19 maatregelen komen er momenteel enorm veel aanvragen voor levensonderhoud van zelfstandig ondernemers binnen, dus er zijn extra handen nodig om al die aanvragen te kunnen verwerken.

Je taken zijn:

Er zijn op dit moment veel extra medewerkers nodig bij Werk & Inkomen, Bijstand voor zelfstandigen (BBZ), voor de aanvragen van de tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers (Tozo) levensonderhoud. Daarom zijn er per direct mensen nodig die kunnen ondersteunen met de laatste stap in het proces: de toetsing en afhandelen van de aanvraag (het definitieve besluit).

Specifiek betekent dit:
ï‚· Het recht op de Tozo aanvraag beoordelen.
ï‚· De verstrekte voorschotten en de opgegeven inkomsten beoordelen en indien nodig verrekenen.
ï‚· Bij de verrekening moet je de inkomsten uit de onderneming kunnen vertalen naar (geschatte) bruto/netto inkomsten.
ï‚· Vervolgens moet je een gemotiveerd besluit nemen en de vordering of openstaand bedrag registreren.
ï‚· Vorderingen moeten doorgezet worden naar debiteurenbeheer.
ï‚· Je moet alert zijn op fraude gevallen.

Voor al deze stappen worden duidelijke werkinstructies gemaakt en je wordt online ingewerkt.

Eisen:

  • CV is volledig in het NL
  • Hbo werk- en denkniveau, HEAO, MER, SJD of vergelijkbaar;
  • Werkervaring op het gebied van sociale zekerheid en/of bedrijfseconomie binnen een gemeentelijke organisatie / overheidsinstelling;
  • Ervaring/kennis van de Tozo levensonderhoud regeling, de Participatiewet en de BBZ 2004 regeling;
  • In ieder geval financieel inzicht, je bent het gewend om aanvragen af te handelen, bewijsstukken op te vragen, dit kunnen beoordelen, rapporteren, een besluit maken, en/of terugvorderen;
  • In de rol van bijvoorbeeld uitkeringsmedewerker, kwaliteitsmedewerker uitkeringen, beoordelaar uitkeringen;
  • Kennis met het Zaaksysteem en/of Socrates: wijzigingen systeemtechnisch in Socrates verwerken, inkomsten invoeren in Socrates, kunnen beslissen, loonstroken, uitkeringsspecificaties kunnen beoordelen, omzet minus onkosten kunnen berekenen;
  • Praktisch zijn en oplossingsgericht en zorgvuldig kunnen werken;
  • Een dienstverlenende instelling.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Managementassistent, Overig (Project management Ondersteuning), Overig (Secretarieel)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners