Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Sociaal Domein > Casemanager, Sociaal Domein > Klantmanager, Sociaal Domein > Inkomensconsulent, Administratief > Overig (Administratief)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
In verband met de Corona/Covid-19 maatregelen komen er momenteel enorm veel aanvragen voor levensonderhoud van zelfstandig ondernemers binnen, dus er zijn extra handen nodig om al die aanvragen te kunnen verwerken.
Je taken zijn:
Er zijn op dit moment veel extra medewerkers nodig bij Werk & Inkomen, Bijstand voor zelfstandigen (BBZ), voor de aanvragen van de tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers (Tozo) levensonderhoud. Daarom zijn er per direct mensen nodig die kunnen ondersteunen met de laatste stap in het proces: de toetsing en afhandelen van de aanvraag (het definitieve besluit).
Specifiek betekent dit:
ï‚· Het recht op de Tozo aanvraag beoordelen.
ï‚· De verstrekte voorschotten en de opgegeven inkomsten beoordelen en indien nodig verrekenen.
ï‚· Bij de verrekening moet je de inkomsten uit de onderneming kunnen vertalen naar (geschatte) bruto/netto inkomsten.
ï‚· Vervolgens moet je een gemotiveerd besluit nemen en de vordering of openstaand bedrag registreren.
ï‚· Vorderingen moeten doorgezet worden naar debiteurenbeheer.
ï‚· Je moet alert zijn op fraude gevallen.
Voor al deze stappen worden duidelijke werkinstructies gemaakt en je wordt online ingewerkt.
Eisen:
- CV is volledig in het NL
- Hbo werk- en denkniveau, HEAO, MER, SJD of vergelijkbaar;
- Werkervaring op het gebied van sociale zekerheid en/of bedrijfseconomie binnen een gemeentelijke organisatie / overheidsinstelling;
- Ervaring/kennis van de Tozo levensonderhoud regeling, de Participatiewet en de BBZ 2004 regeling;
- In ieder geval financieel inzicht, je bent het gewend om aanvragen af te handelen, bewijsstukken op te vragen, dit kunnen beoordelen, rapporteren, een besluit maken, en/of terugvorderen;
- In de rol van bijvoorbeeld uitkeringsmedewerker, kwaliteitsmedewerker uitkeringen, beoordelaar uitkeringen;
- Kennis met het Zaaksysteem en/of Socrates: wijzigingen systeemtechnisch in Socrates verwerken, inkomsten invoeren in Socrates, kunnen beslissen, loonstroken, uitkeringsspecificaties kunnen beoordelen, omzet minus onkosten kunnen berekenen;
- Praktisch zijn en oplossingsgericht en zorgvuldig kunnen werken;
- Een dienstverlenende instelling.