Interim Manager (IT) Projecten #KRTZ2848871

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 24 juli 2020
Reageren tot 19 augustus 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 32 uur, 40 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Logistiek | Vervoer, Techniek | Engineering
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Voor onze opdrachtgever zijn we op zoek naar een: Manager Projecten

De afdeling Projecten is in transitie en er ligt voor jou een belangrijke taak om de afdeling klaar te maken voor de toekomst! De projectorganisatie raakt veel veranderingen die er zijn binnen de organisatie. Dit maakt deze afdeling een aantrekkelijke en uitdagende plek om aan de slag te gaan. Er komen namelijk grote en complexe programma's en projecten op ons af en verschillende IT projecten (digitalisering van de organisatie, app ontwikkeling en een data lab). We zien dat veel van de huidige en toekomstige projecten een IT component hebben. Dus het is een pre als je daar affiniteit mee hebt. Jij zorgt er voor dat de afdeling er klaar voor is om met deze projecten aan de slag te gaan. Dit doe je door een prettige werkomgeving te creëren waar de ruimte is om elkaar constructieve feedback te geven. Als manager zorg je er voor dat de juiste mensen op de juiste plek zitten en dat hun talenten benut worden. Ook ga je aan de slag met het ontwikkelen van gewenste competenties en vaardigheden van je mensen.

In deze rol ben je verder bezig met:
– Het realiseren van projecten die bijdragen aan het waarmaken van de (nieuwe) strategische bedrijfsdoelstellingen.
– Het succesvol laten landen van projectresultaten in de organisatie en het begeleiden van eventuele veranderingen die deze resultaten met zich meebrengen.
– Keuzes maken ten aanzien van geschikte projectvormen en de mensen die daar bij horen. Je houdt hierbij altijd rekening met de factoren geld, tijd en kwaliteit.
– Op basis van data en feiten meer inzicht creëren in de verschillende projecten.
– Het in kaart brengen en inrichten van (nieuwe) processen.
– Zicht op en verder ontwikkelen van de resource planning van de projecten (projectmanagerscapaciteit, bemannen stuurgroepen en projectteams).
– Het uitdragen van projectmatig werken (IPMA en PRINCE II) binnen de organisatie.

Wie zoeken wij?
– Je krijgt energie van een organisatie in beweging en weet jezelf hierin te handhaven
– Je bent een resultaatgerichte people manager, je kan goed luisteren, je focust je op je mensen en op het proces, zonder het resultaat uit het oog te verliezen
– Je bent besluitvaardig, recht door zee en kunt goed samenwerken
– Je staat stevig in je schoenen, je kan met positieve overtuiging jouw standpunten overbrengen en je durft ook 'nee' te zeggen
– Je weet de juiste mensen op de juiste plek in te zetten, zo zorg jij voor tevreden medewerkers en tevreden opdrachtgevers
– Je bent gewend je te bewegen in een politiek speelveld en bedient je van uitstekend stakeholdermanagement

Gevraagd:
– Je hebt aantoonbaar hbo/wo werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol;
– Je hebt ruime kennis van projectmanagement, in ieder geval IPMA en PRINCE II;
– Je hebt ruime ervaring met het aansturen van professionals;
– Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
– Je dient ervaring te hebben in een politiek werkveld (erg belangrijk!);
– Ervaring in een technisch (infrastructureel) werkveld. 
– Wij zijn op zoek naar een positieve (resultaatgerichte) peoplemanager. Iemand die het team projectmanagers naar een hoger niveau kan brengen. Iemand die daadwerkelijk oprecht geïnteresseerd is in mensen, die het leuk vindt om mensen te ontwikkelen en in staat is om van een afdeling een team te maken (teamgevoel meegeven);
– Kunnen starten in september is essentieel.

Extra informatie:
– Feitelijk zoekt de organisatie een manager voor het team van 6 projectmanagers (+ een deel flexibele schil). Ter info; de managers werken aan technische en IT gerelateerde projecten;
– Je zal ook de nodige aandacht geven aan de huidige processen m.b.t. het inhuurproces. Hoe kan de inhuur soepeler verlopen?

*****************************************************************************************​​​
Extra toevoegen in het CV of als extra motivatie:
Bij de opdrachtgever wordt er op dit moment nog grotendeels vanuit huis gewerkt. De vraag is of dit vanaf 01-09-2020 wordt doorgezet, of mogelijk in beperkte mate naar kantoor. De opdrachtgever is benieuwd naar het volgende: Hoe wordt het resultaat gehaald als je de projectmanagers niet kent en er nog vanuit huis wordt gewerkt? Hoe wil je dat precies aan gaan pakken? Hoe wordt van deze opdracht (rekening houdende met het thuiswerken) een succes maken?
*****************************************************************************​​​​​​​************​​​​​​​

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Beschikbaarheidsdatum;
Hoeveel uur per week;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salaris.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 1 apr 2024    Expertise: DIV medewerker
Locatie: Roosendaal    Uiterste reactiedatum: 2 apr 2024    Expertise: Teamleider, Directeur, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 4 apr 2024    Expertise: Frontend developer, Backend developer, Overig (ICT - Web development), Full stack developer, Overig (ICT - Software & App development)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 4 apr 2024    Expertise: Systeembeheerder, Overig (ICT - Beheer)

Onze partners