Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Management & Consulting > Kwartiermaker, Management & Consulting > Overig (Management & Consulting)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:
Opdracht: Kwartiermaker Contractmanagement (32 – 36 uur)
Locatie: Delft
Startdatum: 1 mei 2023
Einddatum: 6 maanden
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 32 – 36 uur
ZZP mogelijk: Ja
Sluitingsdatum: dinsdag 11 april 2023 om 08:00 uur
De functie: De organisatie wil haar contractmanagement in het IV (Informatie voorziening) domein verder professionaliseren. Dat wil niet zeggen dat het nu niet goed is, maar het kan beter. Zo willen we minder vaak verrast worden door aflopende contracten en veel proactiever kijken naar toekomstige aanbestedingen zodat we tijdig kunnen acteren. We hebben te maken met strategische keuzes van leveranciers ten aanzien van licentievoorwaarden, product life cycle, verSaaSing, etc. Voor onze grootste leveranciers willen dit tijdig weten. Het aantal leveranciers willen we graag terugdringen om zo te komen tot een aantal strategische partnerships. Dit is een kleine greep uit het verbeterpotentieel, maar er is meer.
De Kwartiermaker Contractmanagent IV die we zoeken geeft zowel invulling aan de rol van Contractmanager IV en gaat ook aan de slag als kwartiermaker voor de verdere inrichting en de professionalisering van ons contractmanagement. De laatste stap hierin is het werven van je opvolger en de overdracht. Je werkt nauw samen met de afdeling Inkoop, de Leveranciersmanager, de Contractbeheerder en de Servicemanager. Daarnaast heb je korte lijnen met de leden van het managementteam en de Chief Information Officer. Als kwartiermaker ga je vormgeven aan het contractmanagement IV. Je geeft leiding aan een verandering. Hierin worden de volgende stappen onderkend:
- Inventarisatie van de huidige situatie om te komen tot inzicht en overzicht;
- Visie ontwikkelen en voor draagvlak zorgen;
- Ontwerp van de gewenste situatie qua processen, organisatie, informatie en tooling;
- Implementatie van de gewenste situatie incrementeel in plateau’s;
- Werving van een Contractmanager IV in vaste dienst en overdracht.
Als contractmanager IV geef je a.i. invulling aan het contractmanagement op strategisch niveau. Het is aan jou om onze complexe contracten en aanbestedingen te managen. Je denkt na over hoe het slimmer, sneller en beter kan. Met een strategische slag ga je met overzicht en inzicht in de markt adviseren over nieuwe contracten. Ook hou je in de gaten of onze leveranciers hun contractverplichtingen nakomen. Zie je daarin kansen of valkuilen? Dan reageer je proactief, bijvoorbeeld door lopende contracten aan te passen of te beëindigen. Jouw focus ligt met name op de grotere contracten met onze hard- en softwareleveranciers. Je bent verantwoordelijk voor de resultaten en zoekt naar een weg om alle partijen tevreden te stellen. Zo zorg je dat de samenwerking tussen de gemeente en externe leveranciers op rolletjes loopt.
Wanneer heb je succes? Als je de juiste balans vindt tussen onderstaande vijf aspecten. En zo met minimale kosten maximale waarde toevoegt:
- Relatie met de klant;
- Risico's;
- Dienstverlening;
- Verplichtingen en verwachtingen;
- Financiën.
Je bent een solide verandermanager en onderhandelaar die niet terugdeinst voor strategische gesprekken op niveau. Je gebruikt een sterk analytisch vermogen om onderbouwd advies te geven. Plannen en organiseren doe je met gedegen inzicht. Niet alleen in alle betrokken partijen, maar ook in de omgeving. Je gaat voor resultaat en bent niet bang om daarin verantwoordelijkheid te nemen. Kortom, je staat stevig in je schoenen en wilt stappen van betekenis zetten.
Â
FUNCTIE EISEN / -WENSEN:
- Tarief is maximaal €100,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW).
- Minimaal een afgeronde Hbo opleiding;
- Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring als Contractmanager in de publieke sector in de afgelopen vijf (5) jaar;
- Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring als Verandermanager in de publieke sector in de afgelopen vijf (5) jaar;
- Minimaal twee (2) jaar werkervaring met zowel aanbestedingen als het opstellen van contracten in de afgelopen vijf (5) jaar.
Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie.Â
Geef ook in je CV het volgende aan:
Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.