Interim IT Service Manager #KRTZ0323327

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 20 januari 2023
Reageren tot 23 januari 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Arnhem
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 december 2023
Aantal uur 40 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 85 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Zakelijke dienstverlening, Techniek | Engineering

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Wij zijn op zoek naar een: IT Service Manager System Services

Je komt terecht in het team van System Services dat valt binnen de afdeling IT and Facility management (ITF). Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT de bedrijfsprocessen  te ondersteunen. We houden hierbij altijd het perspectief van de business in het vizier. System Services is verantwoordelijk voor de processen van Balancing. Onze IT-applicaties helpen dus om vraag en aanbod bij elkaar te brengen, zodat balans blijft bestaan. Op het moment zitten we midden in de overgang naar een nieuw applicatielandschap. Een mooie periode in een dynamische omgeving waarbij we een ervaren Servicemanager goed kunnen gebruiken.

Wat ga je doen?

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het optimaal laten functioneren van de IT services van System Services. Je bent de spin in het web en beweegt je tussen verschillende interne afdelingen; en je hebt contacten met enkele externe leveranciers; die je nodig hebt om deze IT services goed te laten functioneren. Daarnaast ben je het gezicht richting onze interne klanten en zorg je dat de SLA afspraken met hen (of hun vertegenwoordigers) geregeld zijn en nageleefd worden. Je bent in staat om te onderhandelen met zowel interne partijen, externe leveranciers als de business over de kwaliteit van de geleverde services en staat hierbij stevig in je schoenen. Daarnaast zorg je voor een strakke besturing van de operationele kosten en een goede samenwerking binnen de operationele keten. Op het moment dat er grote verstoringen zijn, ben jij in staat de lead te pakken en een spoedig herstel te realiseren.

Hoe ga je dat doen?

  • Jij bent het eerste aanspreekpunt voor de business proceseigenaar van deze Business IT Services;
  • Je hebt een centrale rol in het team om de IT services te coördineren, processen in te regelen en op te volgen en de dagelijkse uitvoering hiervan te verbeteren;
  • Je beweegt je tussen diverse interne partijen en enkele externe leveranciers die je nodig hebt om deze IT services goed te laten functioneren;
  • Je stelt een jaarbudget voor de business IT services in scope op en bewaakt dat de business IT services binnen dit budget gerealiseerd worden;
  • Je stuurt interne en externe leveranciers aan die betrokken zijn bij het leveren van de IT services. En je zorgt voor een goede samenwerking binnen de operationele keten;
  • Je stelt non-functional requirements op voor de IT services en de beheerketen;
  • Je stelt KPI's vast die met de gehele keten zijn afgestemd en legt deze vast in een overall SLA en Service Agreements per IT service tussen de business en ITF. En je monitort deze;
  • Je initieert en coördineert verbeteringen in de dienstverlening, binnen de afdeling en de keten;
  • Je acteert op tactisch niveau;
  • Je werkt actief samen met Projectleiders en devops-teams, en zorgt voor een goede in beheer name van projecten;
  • Je inventariseert Application Lifecycle Management van jouw IT services, en zorgt dat de applicaties in scope altijd up-to-date blijven;
  • Overdag neem je de coördinatie van prio-critical incidenten op je als dit nodig is;
  • Je bent de eerste contactpersoon voor interne en externe audits; en voert self-assessments uit in relatie met deze audits.

 

FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

  • Tarief is maximaal €85,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW).
  • Je hebt een HBO of universitaire opleiding;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als IT Service Manager of een vergelijkbare functie en hebt aantoonbare ervaring met bovengenoemde werkzaamheden;
  • Je bent in staat om complexe omgevingen en situaties te overzien;
  • Creatieve, oplossingsgerichte werkhouding;
  • Je bent in staat om veranderingen en verbeteringen te initiëren en te realiseren;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Kennis van ITIL; ITIL foundation V3 2011 is een pré;
  • Kennis van SAFe/Agile/Scrum;
  • Je beschikt over kennis en ervaring m.b.t. contract & leveranciersmanagement;
  • Je staat open voor feedback en draagt bij aan het team resultaat, ook als dit niet direct in je eigen belang is.

Overige:

Hybride werken bespreekbaar. Je dient minimaal 2-3 dagen op kantoor Arnhem te werken, in de inwerkperiode (vrijwel) fulltime op kantoor te Arnhem.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie.

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Roosendaal    Uiterste reactiedatum: 2 apr 2024    Expertise: Teamleider, Directeur, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 4 apr 2024    Expertise: Frontend developer, Backend developer, Overig (ICT - Web development), Full stack developer, Overig (ICT - Software & App development)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 4 apr 2024    Expertise: Systeembeheerder, Overig (ICT - Beheer)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 1 apr 2024    Expertise: Financieel medewerker, Overig (Financieel)

Onze partners