Interim Informatiemanager ICT #KRTZ5515864 | KROOTZ Interim & ZZP

Interim Informatiemanager ICT #KRTZ5515864

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 11 december 2020
Reageren tot 15 december 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Eindhoven
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Voor onze opdrachtgever zoeken wij een Informatiemanager/ Kwartiermaker voor het sociale domein.

Organisatie breed is er behoefte om informatiemanagement steviger neer te zetten teneinde een betere alignment business en IT na te steven. Je bent als kwartiermaker ingehuurd om te beoordelen hoe informatiemanagement en de rol en functie van strategische informatiemanager het best vorm gegeven kan worden voor het sociale domein. De opgedane inzichten en ervaringen vormen input voor de ontwikkeling en borging van informatiemanagement organisatie breed. Je levert hiervoor een advies met aandacht voor onder andere de driehoek strategisch informatiemanager, strategisch adviseur en de demand manager en de impact op andere functies. Het is een hands on opdracht waarbij je werk met werk maakt. Hier onder tref je daar meer informatie over aan.

Wat maakt jou onze informatieprofessional?
• Je adviseert over de informatievoorziening binnen het sociaal domein uitgaande van de concern-richtlijnen;
• Je fungeert binnen het sociaal domein als sparringpartner van management en het domeinteam en bewaakt zorgvuldig het evenwicht tussen klant, medewerkers, organisatie en financiën;
• Je geeft vorm aan de structurele invulling van informatiemanagement binnen het sociaal domein;
• Je stelt het meerjarig I-plan (portfolio) van het sociaal domein op, onderhoudt het, draagt het uit en bewaakt de realisatie;
• Je draagt vanuit jouw expertise bij aan de uitwerking en de doorontwikkeling van visie met betrekking tot (digitale) dienstverlening en bedrijfsvoering binnen het sociaal domein;
• Je stemt programma’s en projecten in het sociaaldomein af en bewaakt de samenhang met andere gemeente brede ontwikkelingen en systemen en stemt daartoe af met het CIO Office;
• Je adviseert de manager bedrijfsvoering en de programmamanagers/projectleiders binnen het sociaal domein over (data- en ICT-) oplossingen voor verandervraagstukken in processen i.r.t. ketenpartners;
• Je adviseert de manager bedrijfsvoering sociaal domein over het opdrachtgeverschap aangaande Service Level Overeenkomsten en bewaakt de uitvoering en stemt daartoe af met het domeinteam sociaal domein;
• Je levert vanuit het sociaal domein een bijdrage aan de gemeente brede informatie- en datastrategie en informatiearchitectuur;
• Je onderzoekt mogelijkheden om gezamenlijk met samenwerkingspartners op te trekken wat betreft actuele en relevante informatievraagstukken;
• Je bent vanuit het sociaaldomein hét aanspreekpunt als het gaat om complexe zaken m.b.t. Informatievoorziening binnen de gemeente.

Verwachte deliverables:
• Organisatie breed advies m.b.t. invulling informatiemanagement processen met aandacht voor onder andere de driehoek strategisch informatiemanager, strategisch adviseur en de demand manager en de impact op andere functies
• Definitie van rol en functie van strategische informatiemanager en hoe dit het best vormgegeven kan worden.
• De opgedane inzichten en ervaringen vormen input voor de ontwikkeling en borging van informatiemanagement organisatie breed.

Eisen waaraan je moet voldoen:

  • Je beschikt over een WO werk- en denkniveau op het gebied van Informatiemanagement, Bedrijfsinformatica of Bedrijfskunde;
  • Je hebt kennis van en inzicht in informatiemanagement en ontwikkelingen binnen gemeenten mede in relatie tot strategisch beleid, bij voorkeur in het sociaal domein;
  • Je hebt kennis van actuele landelijke ontwikkelingen;
  • Je hebt kennis van en ervaring met (strategisch) portfolio management;
  • Je hebt ervaring in en kennis en vaardigheden ontwikkeld op het gebied van projectmanagement al vervul je in deze functie geen project management taak;
  • Je hebt kennis van en ervaring met proces- en datagericht werken (LEAN mindset);
  • Je hebt kennis/affiniteit met de ontwikkelingen/gang van zaken binnen het sociaal domein;
  • Je hebt kennis van alle facetten van bedrijfsvoering;
  • Je bent een bruggenbouwer tussen wat de organisatie nodig heeft en wat de techniek kan bieden;
  • Je communiceert effectief, bent doortastend en beschikt over een groot verbindend en oplossend vermogen.
  • Kennis van en ervaring met Agile werkvormen en SAFE ontwikkelingen en weet organisatie transformatie hierin te ondersteunen;
  • Kennis van business case ontwikkeling;
  • Kennis van IT Governance en processen (i.e. CoBIT).

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 28 apr 2021    Expertise: Projectmanagement ondersteuner, Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2021    Expertise: JAVA developer, Backend developer, Full stack developer
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 31 mei 2021    Expertise: Service delivery manager, Management (ICT Algemeen & Change management), Overig (Management & Consulting)
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2021    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner

Onze partners