Interim Hoofd Projectmanagement Huisvesting #KRTZ

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 12 april 2018
Reageren tot 20 april 2018
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 1 juli 2018
Eind datum 31 december 2018
Opleidingsniveau Universitair | WO
Ervaringsniveau Manager
Branche Overheid
Verlenging Onbekend

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Opdracht omschrijving

Als Interim-Teamleider Projectmanagement ben je verantwoordelijk voor de functionele en operationele aansturing van de medewerkers van het team Projectmanagement, en draag je de resultaat – en budgetverantwoordelijkheid voor het behalen van de vastgestelde resultaten van het team.

Binnen het team Projectmanagement geef je sturing op het gebied van organisatieontwikkeling, draag je verantwoordelijkheid voor een optimale uitvoering van de interne Bedrijfsvoering, P&C cyclus. Namens het team Projectmanagement ben je MT-lid van de Sector Huisvesting en neem je als Senior Supplier deel aan de verschillende stuurgroepen. Je stuurt en adviseert op het juiste gebruik, toepassing en voortgang van beleids(producten) binnen de gehele Huisvestingsorganisatie en in het bijzonder op de doelstelling en producten binnen het team Projectmanagement. Hierbij zorg je voor optimale omstandigheden waarin de gevraagde producten & diensten geleverd kunnen worden met behulp van toepassing van gestandaardiseerde methoden en technieken (Prince®2), een gedefinieerd procesuitvoeringsformat en projectorganisatiestructuur. Daarnaast houd je je bezig met het analyseren van niet eerder verkende problematieken en vraagstukken en vertaling naar vakinhoudelijke oplossingen, instrumentontwikkeling en werkzaamheden binnen Team Projectmanagement. Je bent verantwoordelijk voor kennisontwikkeling binnen het team en het participeren in netwerken en bevorderen van samenwerkingen.

Doelstelling

De sector Huisvesting maakt deel uit van de dienst Facility Management. De sector Huisvesting bestaat uit vier onderdelen: Ruimtemanagement, Projectmanagement, Technisch beheer en het Uitvoeringsprogramma. De sector Huisvesting faciliteert alle afdelingen bij de realisatie van haar huisvestingsbehoefte op zowel functioneel, financieel als technisch gebied. De vorming van de organisatie en het ontstaan van het nieuwe dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de sector Huisvesting. Dit gegeven, gecombineerd met de doelstelling om vanaf 2025 € 76,5 miljoen per jaar op de huisvesting te besparen, maakt een grote vastgoedoperatie bestaande uit honderden projecten noodzakelijk. Dit vraagt om goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid, politiek en het bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang.

Het team Projectmanagement is verantwoordelijk voor het integraal managen van huisvestingsprojecten. Het team bestaat uit circa 50 projectleiders (senior, medior en junior), 2 coördinatoren en projectmanagementondersteuners.

Taken

De vakinhoudelijke taken betreffen onder meer:

  • Vertalen en borgen van ontwikkelingen naar gewenste organisatiestructuur, formatie en kennisniveau van het team Projectmanagement.
  • Opstellen van het jaarplan voor Team Project Management inclusief gewenste resultaten, prioriteiten en randvoorwaarden en afstemmen voor het jaarplan binnen de Sector Huisvesting en met de Dienst FM.
  • Analyseren, monitoren en evalueren van de voortgang van het jaarplan en indien nodig bijsturen.
  • Uitvoeren van ontwikkel-, functionerings- en beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team Project Management.
  • Concretiseren van (nieuw) beleid en wet- en regelgeving naar (standaard)producten en richtlijnen binnen Team Projectmanagement.
  • Deelnemen in stuurgroepen huisvesting per afdeling als senior supplier.
  • Bevorderen van de deskundigheid van de medewerkers van Team Projectmanagement door specialistische kennis en vaardigheden over te dragen en kennisontwikkeling binnen het team te stimuleren.
  • Initiëren, onderhouden en regisseren van relevante interne en externe netwerken.
  • Afleggen van verantwoording over de behaalde teamresultaten.

Eisen

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende met het aansturen van een team met minimaal 25 medewerkers. 
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met het zelfstandig realiseren en aansturen van complexe en grote huisvestingsprojecten vanaf 10 miljoen.
  • Afgeronde WO-opleiding. 
  • Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van vastgoed en hebt laten zien deze ontwikkelingen te kunnen vertalen naar bouw- en vastgoedactiviteiten. 
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken conform Prince2. 
  • Aantoonbaar cursussen en/of trainingen gevolgd op het gebied van coachen en leidinggeven. 
  • Aantoonbare werkervaring als (project)manager van huisvesting met diverse moderne bouworganisatievormen (zoals alliantie en design&build). 
  • Aantoonbare meerjarige ervaring met het managen van besluitvormingsprocessen in complexe politiek-bestuurlijke omgevingen.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 3 dec 2020    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Overig (Project management Ondersteuning), DIV medewerker, Overig
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 1 dec 2020    Expertise: UX designer, Overig (Design & Multimedia)
Locatie: Veenendaal    Uiterste reactiedatum: 2 dec 2020    Expertise: BI consultant, Overig (ICT - Data & Analyse)
Locatie: Veenendaal    Uiterste reactiedatum: 2 dec 2020    Expertise: Implementatie consultant, Overig (ICT - Projectmanagement), Consultant, Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement), Overig (Management & Consulting)

Onze partners