Interim Functioneel Beheerder ICT #KRTZ9894128

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 16 april 2020
Reageren tot 28 april 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Zwolle
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Heb jij analytisch vermogen, ben je klantgericht en wil je jezelf verder ontwikkelen op jouw vakgebied? Team Functioneel Beheer Noord-Oost Nederland zoekt een enthousiaste functioneel beheerder die het beste uit zichzelf en onze applicaties wil halen.

De Afdeling Functioneel Beheer verbindt op operationeel niveau de uitvoering van de bedrijfsvoeringsprocessen en de benodigde ondersteuning met informatievoorziening (IV). Samen met 400 andere functioneel beheerders vorm jij één van de grootste functioneel beheer-organisaties van het land. De afdeling bestaat uit vier beheerteams, die het dagelijks functioneren van de IV waarborgen, gebruikers begeleiden en zorgen voor een optimalisatie van de beschikbare functionaliteit.

Als functioneel beheerder werk je vanuit Zwolle. Voor teamoverleg en samenwerking met collega-beheerders ben je hier twee dagen te vinden. Verder werk je ook veel samen met de Dienst ICT en in voorkomende situaties verricht je diensten buiten kantoortijden.

Als functioneel beheerder richt jij je voornamelijk op het beheer en de verbetering van applicaties. Het aantal gebruikers van een applicatie kan variëren van enkele tientallen tot meer dan 50.000 gebruikers. Aan de toepassingen worden hoge kwaliteitseisen gesteld: ze moeten vaak 24/7 beschikbaar zijn. Door de vele koppelingen met andere systemen sta je telkens voor nieuwe complexe vraagstukken.

Je haalt informatie op bij je klanten, waarna je samen met de gebruikers, ontwikkelaars en testmanagers aan de slag gaat in Scrum- en projectteams. Je bent een informatiedeskundige die de brug slaat tussen ICT'ers en eindgebruikers. Je organiseert gebruikersoverleggen, neemt deel aan expertgroepen en begeleidt eventueel stagiairs en/of nieuwe collega’s. Verder draag je zorg voor het:

  • beantwoorden van gebruikersvragen en -verzoeken;
  • documenteren van de applicaties (voor gebruikers-, beheerders- en opleidingsdocumentatie);
  • geven van voorlichting en instructies over nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden binnen applicaties;
  • bieden van advies en ondersteuning bij het specificeren en testen van gewenste verbeteringen.

Eisen:

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau, in de richting van ICT of Business.
  2. In de afgelopen 5 jaar, minimaal 2 jaar werkervaring binnen functioneel beheer of informatiemanagement.
  3. (Recente) werkervaring met het ophalen, evalueren en verwerken van informatiebehoefte, binnen grote (1000+) en complexe (veel gebruikers) organisaties.
  4. Werkervaring met het opstellen van functionele specificaties, processen en procedures.
  5. Een opleiding/certificaat op het gebied van functioneel beheer.
  6. Werkervaring met de Scrum- en Agile-werkwijzen.
  7. Recente (= uiterlijk in de afgelopen 2 jaar) werkervaring met het beheer van Microsoft Office, (O365).
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Tilburg    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Corporate recruiter, Recruiter, Overig (Recruitment)
Locatie: Enschede    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Agile coach, Scrum master ICT

Onze partners