Interim Functioneel Applicatiebeheerder Sharepoint/KA

This job has been Expired

Interim Functioneel Applicatiebeheerder Sharepoint/KA

  • Publicatie datum:17 november 2017
  • Aantal keer bekeken 115
0 Reacties
  • Opleidingsniveau HBO
    Ervaringsniveau Medior, Senior
    Aantal uur per week 33 tot 40 uur
  • Start datum 27 November 2017
    Eind datum 01 April 2018
    Branche ervaring Overheid
Amersfoort, Nederland
Opdracht omschrijving

Project / Team
In verband met vertrek van een vaste Functioneel applicatiebeheerder Sharepoint/KA en het nog niet definitief ingevuld hebben van de vacature moet de functie tijdelijk waargenomen worden. De afgelopen maanden is de Sharepointomgeving en de Officeomgeving gemigreerd van 2010 naar 2013. Vanuit deze trajecten zijn er nog nazorgpunten. Tevens wil de organisatie de huidige omgeving verder doorontwikkelen met nieuwe functionaliteiten.

Resultaten
De organisatie zoekt een ervaren functioneel applicatiebeheerder met kennis van MS Sharepoint en MS office. Bij voorkeur ook met ervaring met migratietrajecten naar een hogere versie.
Hij of zij is verantwoordelijk voor de door de teamleider FAB of de projectleider toegewezen activiteiten. Deze werkzaamheden zullen met name liggen op het gebied van het inrichten van de applicatie en testen. Tot het takenpakket horen ook:
•    Het meehelpen aan de inrichting van nieuwe applicaties of nieuwe versies.
•    het testen van nieuwe of gewijzigde functionaliteiten
•    Het maken van functionele ontwerpen voor nieuwe of gewijzigde functionaliteiten/koppelingen.
•    Het opstellen/actualiseren van instructies,
•    het opleidingen en ondersteunen van eindgebruikers.
•    Het uitvoeren van reguliere beheeractiviteiten zoals afhandeling van calls van de huidige applicaties.
•    Het maken van afspraken en voeren van overleg met business, leveranciers (intern en extern) en eindgebruikers(groepen).

Werkzaamheden
De functioneel beheerder voert de volgende taken uit:
•    het vertalen van businesswensen naar oplossingen;
•    het configureren (o.a. autorisaties) volgens de specificaties;
•    Het functioneel testen of het begeleiden van gebruikersacceptatietesten
•    het werken volgens een projectplanning en het rapporteren van de stand van zaken;
•    het vastleggen van geconstateerde issues en het oplossen (configuratie) en monitoren (richting leverancier) hiervan
•    het completeren van projectdossiers en administratieve handelingen die moeten worden verricht.

Functie eisen
De organisatie is op zoek naar een senior functioneel applicatie beheerder, die ervaring heeft met grote trajecten. De belangrijkste specifieke vereisten zijn:
•    Vereist: ervaring met het uitvoeren van functioneel beheer op Sharpoint.
•    Pre: Ervaring met migratie van Sharepoint 2013 naar 2016.
•    Ervaring met functioneel applicatiebeheer Office applicaties of andere kantoorautomatiseringsapplicaties en –tools.

Niveau: HBO werk- en denkniveau, b.v. HBO functioneel beheer, bedrijfskundige informatica of management & business IT

Ervaring:
•    Kennis van en ervaring met MS Sharepoint, bij voorkeur minimaal versie 2013.
•    Kennis van Office 2013 of hoger
•    Brede ervaring met ICT activiteiten met name op het gebied van functioneel ontwerp en (applicatie) beheer m.b.t complexe organisatie brede applicaties.
•    Ervaring met het testen en accepteren van systemen
•    Ervaring met het geven van opleidingen en begeleiden van gebruikers
•    Goede communicatieve vaardigheden
•    Kennis van BISL

Competenties
Kandidaat beschikt minimaal over de volgende competenties:
•    Komt met voorstellen om in te spelen op toekomstige kansen voor de organisatie
•    Vraagt uit zichzelf naar informatie, stelt zaken ter discussie en vraagt naar het “waarom”.
•    Draagt uit eigen beweging nieuwe of andere werkwijzen, voorstellen, oplossingen aan en neemt hierin het voortouw.
•    Is secuur en streeft een hoge kwaliteit na;
•    Heeft overtuigingskracht
•    Is resultaatgericht; weet knopen door te hakken zonder de belangen betrokkenen uit het oog te verliezen.