Interim External Communications – PR Manager (company and brands)

Interim External Communications - PR Manager (company and brands)

  • Publicatie datum:17 juli 2018
  • Aantal keer bekeken 410
1 Reacties
  • Opleidingsniveau HBO, Universiteit
    Ervaringsniveau Medior, Senior
    Aantal uur per week 25 tot 32 uur
  • Start datum 01-10-2018
    Eind datum 28-02-2019
    Branche ervaring Financiele dienstverlening
  • Soort contract ZZP, Tijdelijk projectcontract (payroll)
Lieshout, Netherlands
Opdracht omschrijving

De external communications/ PR manager rapporteert aan de global  communications director en opereert in het communicatie team (external- en internal communications officers, contentmanager en stagiair). Hij/zij werkt nauw samen met de directie, managementteam, brandteams, digital team en verschillende pr-bureaus. Het betreft een tijdelijke functie ivm een zwangerschapsverlof, voor een periode van 5 maanden.

Verantwoordelijkheden

De external communications / PR manager  is verantwoordelijk alle externe communicatie activiteiten op het gebied van Corporate Communicatie, Corporate PR, communicatie en pr voor onze merken en Public Affairs en ondersteund al onze dochters wereldwijd. Dit behelst o.a. de volgende zaken.

  • Het initiëren, adviseren en coördineren van PR strategie en- activaties ism de marketingmanagers van de verschillende merken en is onderdeel van het campagneteam.
  • Het initiëren, adviseren en coördineren van PR activiteiten voor de corporate organisatie, dochterbedrijven en overige markten,
  • Het coördineren en voorbereiden van interviews en persaanvragen,
  • Woordvoering,
  • Crisiscommunicatie,
  • Het voorbereiden en begeleiden van de directie/management bij persinterviews,
  • Voorzien van statements aan interne stakeholders en pers,
  • Advies rondom (crisis pr) communicatievraagstukken interne stakeholders (directie en managementteam),
  • Formuleren key messaging en Q&A’s,
  • Het coördineren van media- en messagingtrainingen,
  • Advies en coordinatie van projecten voortkomend uit PR-waardige MVO activiteiten Het proactief onderhouden van relaties met relevante journalisten,
  • Het aansturen van het marketing PR bureau en corporate PR bureau,
  • Het deelnemen in interne stuurgroepen (crisisteam, cao stuurgroep, HR vraagstukken) en overlegorganen, gerelateerd aan uitvoerende PR- en communicatieactiviteiten,
  • Het monitoren en rapporteren over nieuwswaarde in de organisatie,
  • Externe relaties, consumenten
  • Externe communicatie mbt onze nieuwe company identity

 De external communications/ pr manager is betrokken bij het bedrijf, is in staat om snel zijn/haar weg te vinden in onbekende situaties en maakt gebruik van creatieve, pragmatische werkvormen.

De ideale kandidaat heeft ervaring met pr, woordvoering, persomgang, mediatraining, communicatie en projectmanagement op verschillende niveaus binnen een bedrijf en heeft een natuurlijke overtuigingskracht. Hij/zij heeft een passie voor storytelling en is in staat de verhalen vanuit de organisatie door te vertalen richting PR en communicatieactiviteiten. Ervaring in FMCG-branche

 

Profielschets

  1. HBO/WO werk- en denkniveau (met een specialisatie in (corporate) communicatie).
  2. Ruime ervaring (5 – 10 jaar) in een vergelijkbare positie.
  3. Ervaring met woordvoering.
  4. Brede kennis van tactische en strategische inzet van hedendaagse communicatiemiddelen.
  5. Ervaring in FMCG-branche
  6. Een sterke projectmanager en teamspeler.
  7. Excellente schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
  8. Flexibel zijn, snel kunnen schakelen.
  9. Proactief en initiatiefrijk.
  10. Hands-on.
  11. Kritische blik

 

Competentieprofiel

Sensitiviteit

Zich bewust tonen van andere mensen en de omgeving alsmede de eigen invloed hierop. Gedrag dat getuigt van het onderkennen van de gevoelens en behoeften van anderen. Politieke situaties herkennen en bedrijfsbelang voorop stellen.

Plannen en Organiseren

Op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en benodigde tijd, acties en middelen aangeven om bepaalde doelen te kunnen bereiken. Denken in scenario’s en altijd een paar stappen voor zijn.

Resultaatgerichtheid

Het actief gericht zijn op het behalen van resultaten en doelstellingen en de bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten. Kansen signaleren en er naar handelen.

Samenwerken

Actieve bijdrage leveren aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.