Interim Directeur gemeente #KRTZ812024

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 27 november 2019
Reageren tot 4 december 2019
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie De Bilt
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 8 juni 2020
Aantal uur 24 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO, HBO+, Universitair | WO
Ervaringsniveau Directeur
Branche Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Opdracht
De Interim directeur moet affiniteit hebben met ruimtelijke ontwikkeling, volkshuisvesting en vastgoed / grondexploitatie.

Persoonsprofiel

Je bent medeverantwoordelijk voor de effectiviteit van de organisatie en het realiseren van de gestelde bestuurlijke en ambtelijke doelen. Je vormt het hitteschild tussen bestuur en ambtelijke organisatie. Je signaleert en adviseert over complexe en strategische vraagstukken op bestuurlijk en concern-breed niveau met een grote impact op de organisatie. Je bent medeverantwoordelijk voor de continue doorontwikkeling en innovatie van de organisatie en de verbinding tussen de ambtelijk en bestuurlijke processen. Op strategisch niveau representeer je de gemeentelijke organisatie in externe contacten, zoals de regionale samenwerkingsverbanden en ben je de verbinder tussen de bestuurlijke agenda en de organisatiestrategie voor de langere termijn.
Je staat voor de nieuwe waarden van de organisatie en bent drager van de nieuwe cultuur waarin zelfsturing, professionaliteit en vertrouwen belangrijke thema’s zijn. We zoeken een resultaatgerichte bruggenbouwer/verbinder.

Functie-profiel

  • Fungeren als sparringpartner voor het bestuur (college van burgemeester en wethouders);
  • Ervaring als directielid in een middelgrote gemeente, daarnaast ervaring met gebiedsgericht werken en ontwikkeling van zelfsturende teams;
  • Opdrachtgever voor de (beleids-)ontwikkeling en projecten binnen de aan jou toebedeelde portefeuilles. Dit zijn in elk geval de portefeuilles Ruimtelijke ontwikkeling, Volkshuisvesting, Vastgoed (incl. grondbeleid) en Beheer en exploitatie van de gemeentelijke accommodaties;
  • Aansturing van enkele strategisch adviseurs en kwartiermakers/teammanagers;
  • Een actieve bijdrage leveren aan de verdere doorontwikkeling van de organisatie (opgave gestuurd en gebiedsgericht werken, ontwikkeling naar zelfregelende teams, vakmanschap, verbeteringen van werkprocessen, professionele dienstverlening aan burger en bestuur).

Vereisten
1. Minimaal een afgeronde opleiding op wo bachelor niveau.
2. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar op directieniveau (concerndirecteur / gemeentesecretaris of vergelijkbaar) binnen een gemeente tot 100.00 inwoners (middelgrote gemeente).
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op directieniveau (concerndirecteur / gemeentesecretaris of vergelijkbaar) binnen een gemeente tot 100.00 inwoners;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met interim opdrachten op directieniveau;
5. Aantoonbare actieve bijdrage geleverd aan grote organisatieveranderingen in de afgelopen 5 jaar:
6. Aantoonbare werkervaring met de beleidsterreinen Ruimtelijke Ontwikkeling, Vastgoed en/of Grondexploitatie in de afgelopen 3 jaar;

Bovengenoemde eisen moeten duidelijk uit het CV blijken.

Competenties

  • Je hebt visie op organisatieontwikkeling, je ondersteunt de ontwikkelrichting van onze organisatie en bent daarin een voorbeeld in houding en gedrag (practice what you preach);
  • Je bent empathisch en in staat om te verbinden: het verbinden van mensen aan mensen en mensen aan doelen;
  • Je bent resultaatgericht en stelt heldere kaders, waarbinnen managers en medewerkers ruimte ervaren om hun professionele bijdrage te leveren aan de beoogde doelen;
  • Je bent politiek-bestuurlijk sensitief en kunt goed schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau;
  • Je bent gewend om snel te schakelen tussen diverse (beleids)onderwerpen, risico’s en consequenties in te schatten, de juiste personen/partijen te betrekken en weet tijdig te (de-)escaleren en de benodigde beslissingen te nemen.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Tilburg    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Corporate recruiter, Recruiter, Overig (Recruitment)
Locatie: Enschede    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Agile coach, Scrum master ICT

Onze partners