Interim Controller #KRTZ8282440

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 9 september 2020
Reageren tot 14 september 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Hilversum
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 28 uur, 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Overheid, Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De interim controller is  verantwoordelijk voor de planning en control cyclus. Hij  ondersteunt bij de verdere ontwikkeling van de P&C-cyclus en van de bijbehorende instrumenten. De controller is aanspreekpunt voor de colleges, de portefeuillehouders van de gemeenten en voor de directeuren van de uitvoeringsorganisatie. Hij is tevens adviseur en doen voorstellen ter verbetering van de bedrijfsvoering.

Wat ga je concreet doen:

  • Eerste aanspreekpunt en (eind)verantwoordelijk zijn voor de P&C-beleidsadvisering en P&C-producten en draagt zorg voor de volledige en tijdige aanlevering daarvan;
  • Je draagt bij aan het opstellen van de verschillende P&C-documenten en de verbetering hiervan en vanuit je expertise bewaak je de inhoudelijke verbanden tussen de verschillende P&C-producten;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en kan werken op zowel operationeel, tactisch en strategisch niveau;
  1. Operationeel: je draagt zorg voor het opstellen van gemeente brede overzichten bij de begroting en jaarrekening, zoals de gemeentebalans, het overzicht Reserves en Voorzieningen en het berekenen van de omslagrentepercentage ten behoeve van de
  2. Activa Module. Daarbij ben je ook in staat om memoriaalboekingen op te stellen ten behoeve van de juiste verantwoording van met name de reserves en voorzieningen.
  • Tactisch: je bent makkelijk in de omgang en kan communiceren met diverse stakeholders (waaronder teamleiders) over de programmateksten.
  • Strategisch: je bent een volwaardige gesprekspartner voor onder andere de (financiële) portefeuillehouders en gemeentesecretarissen. Daarnaast kan je technische toelichtingen geven bij de P&C-producten in raadscommissies.
  • Een belangrijke signaalfunctie op het gebied van P&C en initieert, ontwikkelt en evalueert (financieel) beleid op het terrein van planning en control ten behoeve van een optimale sturing. Het vertalen van BBV-notities in uitvoeringsbeleid voor de gemeentelijke organisatie valt ook onder de taken van de controller;

Eisen

  1. Afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau, in de richting van financiën;
  2. Aantoonbare werkervaring als Controller in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente;
  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Controller binnen een gemeente;
  4. Aantoonbare werkervaring met het gebruik en het inrichten van het planning & control instrumentarium;
  5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met BBV.

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Beschikbaarheidsdatum;
Hoeveel uur per week;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salaris.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Tilburg    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Corporate recruiter, Recruiter, Overig (Recruitment)
Locatie: Enschede    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Agile coach, Scrum master ICT

Onze partners