Interim Content Redacteur Social

Interim Content Redacteur Social

  • Publicatie datum:20 november 2018
  • Aantal keer bekeken 29
0 Reacties
  • Start datum 03-12-2018
    Eind datum 31-03-2019
Amsterdam
Opdracht omschrijving
Afdeling Content 
Voor het team dat zich bezig houdt met het ontwikkelen en uitrollen van campagnes op social media zijn we op zoek naar een tijdelijke Content Redacteur Social a.i.  In deze functie maak jij deel uit van een team dat gezamenlijk verantwoordelijk is voor het voeren van engagement campagnes. Jouw focus is campagne voeren op social media en dan met name Facebook, Instagram en Youtube. Daarnaast produceer je content voor branded content campagnes over nieuwswaardige onderwerpen om ons merk te bouwen bij verschillende mediaplatformen. In jouw rol is het belangrijk om met de diverse stakeholders af te stemmen. Hierbij bewaak je dat de informatie die gecommuniceerd wordt relevant is voor de klant. 
Je snapt hoe social media werkt, je bent in kei in tekst schrijven en je verzamelt en bewerkt foto- en videomateriaal. Je zit bovenop het nieuws, zodat we à la minute kunnen inhaken. Je zorgt dat de communicatie effectief is. Je weet hoe je campagne moet voeren en bureaus moet aansturen. Je hebt een hands-on mentaliteit, werkt gestructureerd en houdt er van om te plannen. Je bent samen met het team medeverantwoordelijk voor het behalen van de engagement doelstellingen.
 
Functie – taken en verantwoordelijkheden
1 Inzicht en advisering
Je gebruikt de klant-inzichten die je uit de data van social, campagnes kunt halen of krijgt van BI, Brand en andere campagneteams. Je gebruikt deze inzichten om campagnes op te zetten en te optimaliseren. Je fungeert als sparringpartner voor allerlei teams in de organisatie voor social media en branded content.
2 Overall Communicatie-campagneplan
Je formuleert het social communicatie-campagneplan, de kalender en ontwikkelt concepten voor de uitingen die bijdragen aan de realisering van de doelstellingen. Je zorgt voor afstemming met de diverse stakeholders (Marketing Operations teams, Brand, klantreizen,) en zorgt voor de uitvoering van de campagnes.
3 Plannen en uitvoering
Je bent verantwoordelijk voor concept, creatie en copy van de diverse communicatie-uitingen van de campagnes op social media en branded content. Je zorgt voor het bedenken, schrijven, plaatsen en adverteren van posts op Facebook, Instagram en andere social media, alles in lijn met de contentstrategie en met onze doelgroepen in het achterhoofd. Je draagt bij aan de verspreiding en de implementatie van de juiste content, in de juiste kanalen, voor de juiste klant op het juiste moment. Je zorgt voor consistentie in boodschap/content binnen de campagnes en over campagnes heen. Je bent verantwoordelijk voor de copy platforms/content bibliotheek in de diverse content platform-tools.
4 Budgetverantwoordelijkheid
Je levert bijdrage aan totstandkoming van campagnebudget en draagt zorg voor de realisatie en controle binnen de gestelde investeringen.
5 Toetsen, analyseren en bijsturen resultaten
Je meet de resultaten van je werk en aan de hand daarvan maak je social media posts steeds effectiever. Je toetst, analyseert en koppelt periodiek terug inzake de marktontwikkelingen en ingezette communicatiemiddelen ten opzichte van het plan. Je hebt inzicht in de resultaten en je draagt tijdig creatieve ideeën aan om de resultaten positief te beïnvloeden waar nodig.
6 Externe contacten
Je stuurt externe bureaus, zoals social media bureau, mediabureau, reclamebureau aan voor het ontwikkelen en uitvoeren van campagnes. Je beoordeelt de campagnes en treft zo nodig maatregelen om optimale voortgang en resultaten veilig te stellen.
 
Jouw profiel
Je wordt enthousiast van – en hebt passie voor communicatie en campagne voeren. Je bent creatief, oplossingsgericht, denkt vanuit de klant en je denkt out-of-the-box. Je bent ondernemend en wil waarde toevoegen via goede, toegankelijke en relevante communicatie voor de communicatie die de klant raakt en in beweging brengt. Je bent een teamplayer, houdt van samenwerken en weet dingen voor elkaar te krijgen en mensen mee te krijgen in jouw ideeën en plannen. Daarnaast heb je aantoonbare ervaring in marketingcommunicatie en campagne voeren op social media kanalen. Je bent creatief en commercieel denkend met uitstekende communicatieve vaardigheden. 
 
Bovendien voldoe je aan het volgende profiel
• Minimaal 6 jaar relevante werkervaring binnen het marketing-communicatievak en/of campagnevoering op social media
• Afgeronde commerciële hbo/wo opleiding
• Vloeiend in Nederlands, zowel in woord en geschrift 
• Topper in teksten schrijven 
• Vloeiend in Engels, zowel in woord en geschrift is een pré
• Ervaring met CRM-systemen
• Ervaring met fotobewerkingssystemen
• Innovatief, creatief en conceptueel sterk
 
Waar ga je werken?
Je stapt in de Customer & Solutions unit in Amsterdam, waar je plaats neemt in afdeling Content welke nauwe banden heeft met marketing, sales, klantreizen en brand.