Interim Afdelingsmanager Sociaal Domein (Jeugd) #KRTZ0522304

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 31 maart 2023
Reageren tot 11 april 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Arnhem
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 maart 2024
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
ZZP tarief € 110 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Afdelingsmanager Sociaal Teams en Jeugd (36 uur) 

Locatie: omgeving Arnhem
Startdatum: 1 mei 2023
Einddatum: 1 maart 2024
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja

Sluitingsdatum: 12 april 2023 om 16:00 uur

Wij zijn een moderne, plat georganiseerde overheidsorganisatie. Het sociaal domein beweegt altijd. De complexe vraagstukken die op tafel liggen vragen om een integrale, samenhangende en slagvaardige aanpak. Een belangrijke wijziging is de hervorming van de Jeugdwet. Wij zoeken een doortastende manager die samen met het managementteam kijkt wat er nodig is voor de gewenste doorontwikkeling. Zowel op afdelingsniveau als domein overstijgend niveau weet jij in je advisering omgevingsfactoren en belangen af te wegen zonder de verbinding met de teams te verliezen. Jij pakt enthousiast door, communiceert duidelijk en stuurt op uitvoeringsgericht beleid. Je hebt er plezier in om directie en bestuur te informeren over de realisatie van de doelen en opgaven en bent een stevig klankbord voor andere afdelingen in de keten. Je vindt het een mooie uitdaging om multidisciplinaire samenwerking binnen de gemeente te verbeteren en eenduidigheid in visie en werkprocessen te realiseren. De drager en drijvende kracht achter de afdeling Sociaal Teams en Jeugd ben jij!

Er zijn korte lijnen met de concerndirectie en het college van B&W door jouw rol in het MT. Vanuit je ervaring weet jij snel het vertrouwen te winnen en verbinding te maken. Als afdelingsmanager heb je een realistische kijk op de ambities die het bestuur wil bereiken versus de haalbaarheid, hier acteer je op door te prioriteren. Je bent in staat om tijdig bij te sturen waar nodig, bewaakt bedrijfsprocessen, optimaliseert en creëert draagvlak.Je voert regie op tactische en strategische vraagstukken binnen de afdeling waarbij je leiding geeft aan 5 teamleiders en totaal circa 75 medewerkers die zich kenmerken door een grote mate van zelfstandigheid. Persoonlijke ontwikkeling staat voorop, waarbij je stuurt op een cluster brede samenhang, samenwerking, resultaat en integraliteit zowel binnen de afdeling als binnen het sociaal domein. Je legt makkelijk dwarsverbanden in een complex werkveld, maakt gebruik van je netwerk binnen de (jeugd)zorg en brengt interne- en externe partijen samen aan tafel. 

Je bent als daadkrachtige, resultaat- en mensgerichte Afdelingsmanager Sociaal Teams en Jeugd verantwoordelijk voor:

  • Het leiding geven aan een team van circa 80 FTE (5 teamleiders, 75 medewerkers). Met elkaar wordt er een belangrijke bijdrage geleverd aan de visie, strategie en samenhang in het sociaal domein als geheel. Samen met je team vertaal je dit naar afdelingsspecifieke resultaten, acties en handelen.
  • Je koerst op kwalitatief goede, samenwerkingsgerichte dienstverlening en kwaliteit van werk- en werkomgeving. Je zorgt dat je collega’s het beste uit zichzelf kunnen halen, zich blijvend ontwikkelen en je laat kwaliteiten tot hun recht komen.
  • Richting en sturing op maatschappelijke opgaven: jij zet de grote lijnen uit binnen de afdeling STJ m.b.t. de doorvertaling van actuele thema’s, wetswijzigingen en beleid. Je tilt de afdeling daarmee naar een hoger niveau.
  • Het versterken van de samenwerking: je bent snel in staat een intern en extern netwerk binnen de organisatie op te bouwen waarbij je zorgt voor prioritering, binding en verbinding.
  • Het volgen van en inspelen op (markt)ontwikkelingen in het sociaal domein

 

    FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

    • Tarief is maximaal €110,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW).
    • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring als manager waarbij je afdeling overstijgend richting en sturing hebt gegeven.
    • Je hebt aantoonbaar WO werk- en denkniveau
    • Je hebt ervaring in het sociaal domein
    • Je hebt aantoonbaar affiniteit met Jeugdzorg.

    Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

    Geef ook in je CV het volgende aan:

    Datum beschikbaarheid;
    Hoeveel uur per week;
    Vakanties of belemmeringen;
    (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
    Vakantie;
    Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie..

    Mail deze opdracht:
    Deel deze opdracht:

    Voor jou geselecteerde opdrachten

    Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
    Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
    Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
    Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

    Onze partners